تبریز؛

احداث 100 هزارکلاس درس توسط خیران در سراسر کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تأمین منابع سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از احداث 100 هزارکلاس درس توسط خیران در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صابری، در مراسم افتتاح مدرسه شهید ناصر دایلاری شهرستان اهر گفت: مردم کشورمان و به خصوص خیران با الهام از آموزه های دینی در کارهای خیر و به خصوص مدرسه سازی پیشقدم هستند.

وی، گفت: امسال نیز خیرین مدرسه ساز احداث واحدهای آموزشی دیگر به ارزش 700 میلیاردتومان تعهد کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تأمین منابع سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در مناطق زلزله زده ارسباران نیز مدارسی که قبلاً نوسازی شده است به علت استفاده از فن آوری های نوین هیچ آسیبی ندیده است.

صابری، همچنین از رتبه اول سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در ارزیابی در بین دستگاه های عمرانی کشور خبر داد.

صابری، همچنین از احداث 29 پروژه آموزشی با 120 کلاس در شهرستان اهر خبر داد.

در این مراسم سفیر ژاپن در کشورمان نیز گفت: در پی زلزله منطقه ارسباران دولت ژاپن این واحد آموزشی را با کمک مسئولان جمهوری اسلامی ایران احداث کرد.

کوجی هانه دا، افزود: دولت و ملت ژاپن خواست با احداث این واحد آموزشی  در کنار آموزش و تربیت دانش آموزان منطقه خود را احساس کنند.

در این مراسم نوری ( مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ) نیز از تقبل احداث یک واحدآموزشی دیگر توسط جمعیت هلال احمر کشورمان در شهرستان اهر خبر داد.

در این مراسم ساعی ( مدیر کل مدیریت بحران استان آذربجان شرقی )، عباس فلاحی ( نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ) و صدیقی ( فرماندار شهرستان اهر ) و حجت الاسلام حاجی زاده ( امام جمعه شهرستان اهر ) نیز در مورد کارهای انجام شده در مناطق زلزله زده ارسباران و به خصوص شهرستان اهر مطالبی بیان کردند.

گفتنی است برای احداث مدرسه شهید ناصر دایلاری  در مدت 110 روز با 9 کلاس درس و با زیربنای یک هزار و 800 متربع 19 میلیاردریال توسط دولت ژاپن و جمهوری اسلامی ایران هزینه شده است.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: احداث ، خیران ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.