مقام ترک مدعی شد؛

نیروهای کُرد چراغ سبز ورود به کوبانی را از آنکارا دریافت کردند

یکی از مقامات مسئول ترکیه در گفتگو با رویترز مدعی شد که نیروهای کّرد می‌توانند از طریق ترکیه به کوبانی بروند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه "صالح مسلم" رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه آنکارا را متهم به تأخیر اجرای توافق به منظور عبور کردها از ترکیه برای رفتن به کوبانی کرد، یکی از مسئولان ترکیه در گفتگو با خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای کُرد می‌توانند در صورتی که آماده باشند به راحتی از ترکیه به سوریه بروند.

این مسئول ترکیه که نخواست نامش فاش شود با رد این مسأله که آنکارا مانع نیروهای کُُرد است مدعی شد: ترکیه موافقت خود را اعلام و گفتگوها دراین باره جریان دارد.
وی همچنین مدعی شد: نیروهای کُُرد توانسته اند چراغ سبز برای پیشروی را بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد: چیزی که صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه گفته درست نمی‌باشد؛ و به مجرد اینکه نیروهای پیشمرگه آمادئه باشند می‌توانند بروند و ترکیه موافقت خود را اعلام کرده است.

گفتنی است، صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه روز گذشته در گفتگو با رویترز گفته بود: "نیروهای پیشمرگه از سه روز پیش آماده وارد شدن به کوبانی هستند؛ اما مانمی دانیم چه اتفاقی در حال افتادن است و علت تأخیر ترکیه است."

مسلم در تماس تلفنی با رویترز گفت: باید این نیروها تا دیروز به کوبانی می‌رسیدند اما به نظر می‌رسد که ترکیه برخی سخت گیری ها را انجام داده است.

همچنین شایان ذکر است، هفته گذشته پارلمان کردستان عراق موافقت کرد که نیروهای کردی که درحال جنگ با داعش در شمال عراق هستند به سوریه بروند.

مسئولان کرد عراق در این باره اعلام کرده اند که مشکلات فنی سبب تأخیر در این مسأله است؛ اما درباره جزئیات این مشکلات توضیحی ندادند.

انتهای پیام/



خبر در حال تکمیل است....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار