در آستانه روز جهانی سکته مغزی برگزار شد

کمپین دانشجویی "مبارزه با سکته مغزی (CVA)" با رویکرد پیشگیری و ارتقای آگاهی

کمپین دانشجویی "مبارزه با سکته مغزی (CVA)» با رویکرد پیشگیری و ارتقای آگاهی جامعه درباره سکته مغزی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

 فروغ الیاسی مدیر این کمپین دانشجویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اینکه سکته مغزی، سومین علت مرگ در دنیاست و از شیوع بالایی در تمامی کشور‌ها برخوردار است و تمامی رشته‌های توانبخشی به نوعی مرتبط به این بیماری و بیماران پس از سکته مغزی هستند، تصمیم گرفتیم تا با همکاری روابط عمومی و گروه مددکاری دانشگاه نسبت به برگزاری این کمپین و اطلاع رسانی در مورد سکته مغزی اقدام کنیم. 

 وی ادامه داد: از طریق این کمپین، دانشجویان مجری، اطلاعات مربوط به پیشگیری از سکته مغزی، علل بروز آن، چگونگی برخورد و اقدامات لازم برای فردی که دچار سکته مغزی شده و اقدامات بعد از آن را برای کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی اطلاع رسانی می‌کنند. 

 الیاسی اظهار داشت: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که شاغل به تحصیل در رشته‌های مددکاری، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی و ارتوپدی فنی می‌باشند و همچنین دو تن از دانشجویان رشته پزشکی در دیگر دانشگاه‌ها، اجرای این کمپین را به عهده دارند. 

 وی درباره چگونگی برگزاری این کمپین افزود: مجریان کمپین از ساعت ۱۰ تا ۱۴ روزهای دوشنبه و سه شنبه (۵ و ۶ آبان ماه) با استقرار جنب سالن اجتماعات شهید احمدی روشن، از طریق گفتگو با کارکنان و افراد مراجعه کننده به این محل، بصورت چهره به چهره اطلاع رسانی نسبت به بیماری سکته مغزی خواهند داشت، ضمن آنکه اطلاعات مکتوب مربوط به سکته مغزی به صورت بروشورهایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و با میوه موز نیز که میوه‌ای پیشگیری کننده از سکته مغزی است، از افراد پذیرایی می‌شود. 

 لازم به ذکر است، هفت آبان ماه، روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار