از سوی بانک مرکزی؛

نسخه جدید "دستورالعمل اجرایی تسهیلات و تعهدات سندیکایی" ابلاغ شد

بخشنامه‌ "دستورالعمل اجرایی تسهیلات و تعهدات سندیکایی" جهت اطلاع مدیران عامل محترم کلیه بانک‌های دولتی، غیر دولتی، شرکت‌ دولتی پست بانک و موسسات اعتباری غیربانکی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بانک مرکزی بخشنامه‌ای جهت اطلاع مدیران عامل محترم کلیه بانک‌های دولتی، غیر دولتی، شرکت‌ دولتی پست بانک و موسسات اعتباری غیر بانکی ارسال کرد.

با سلام؛

احتراماً پیرو بخشنامه شماره 91/166503 مورخ 1393/6/29 در خصوص "دستورالعمل ناظر بر تسهیلات سندیکایی"، با توجه به بازخورد واصله از شبکه بانکی کشور و نیز لزوم بروزرسانی دستورالعمل یاد شده حسب مقتضیات زمان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر آن شد تا با هدف تسهیل تامین مالی کلان بنگاه‌های اقتصادی توسط شبکه بانکی کشور و  فراهم نمودن بستر رشد و توسعه اقتصادی کشور، مفاد دستورالعمل فوق الذکر را بازنگری نماید.

 در این راستا پس از مطالعه و بررسی جوانب امر در بانک مرکزی، ویرایش نخست " دستورالعمل اجرایی تسهیلات و تعهدات سندیکایی" تهیه و مراتب جهت نظرخواهی به واحدهای ذی ربط بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور و خبرگان پولی و بانکی ارسال گردید. در این راستا تلاش شده است از نکته نظرات واصله، جهت ارتقاء ویرایش نخست دستورالعمل تیه شده به نحو احسن استفاده و با در نظر گرفتن جمیع جهات، نظرات مقبول در متن تهیه شده اعمال گردید.

در تدوین نسخه جدید "دستورالعمل اجرایی تسهیلات و تعهدات سندیکایی" مشتمل بر؛ (53) ماده و (17) تبصره، در (8) فصل مجزا به شرح زیر تدوین شده است:

فصل اول: تعاریف و کلیات

فصل دوم: ضوابط ناظر بر اقدامات اولیه تشکیل سندیکا

فصل سوم: ضوابط ناظر بر کمیته سندیکایی

لازم به ذکر است، بانک‌ها تا بهمن‌ماه فرصت دارند مقررات جدید را به اطلاع واحدهاي زیر مجموعه خود رسانده، دستورالعمل قبلی را منسوخ کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بانک ، مرکزی ، بخشنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار