با امضای توافق سه‌جانبه صورت گرفت

افزایش سقف تضمین مالی کارنه تیر به 60 هزار یورو

با امضای توافق‌نامه سه‌جانبه بين گمرك جمهوری اسلامی ايران، اتاق بازرگانی صنايع و معادن ايران و سازمان ايرو (IRU) سقف تضمينات مالی سازمان ايرو از 50 هزار دلار به 60 هزار يورو افزايش پيدا كرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، با امضاي اين توافق نامه وبا تحقق آن علاوه بر افزايش سقف تضمين مالي كارنه تير، در صورت هر گونه تخلف ويا رسوب كالا در كشور ، مبلغ قابل وصول حقوق ورودي كالاهاي مزبور از سلسله تضمينات تير به تناسب آن افزايش خواهد يافت.

بنابر اين گزارش مراسم امضاي توافق‌نامه مشترك ميان گمرك جمهوري اسلامي ايران، اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي ايران و نماينده اتحاديه جهاني حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي (ايرو) با حضور عليرضا مقدسي معاون حقوقي و نظارت و عليرضا دشتاني مدير كل نظارت بر ترانزيت گمرك جمهوري اسلامي ايران در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد.

در حاشيه اين مراسم عليرضا مقدسي معاون حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: گمرك جمهوري اسلامي ايران به جهت توسعه تجارت خارجي و تحقق اهداف مشخص شده در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه، به دنبال تعامل بيشتر با سازمان‌هاي بين‌المللي ذيمدخل در تجارت خارجي است كه اين مهم با تأكيدات رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در سند راهبردي سازمان، تبيين گرديده است.

نماينده سازمان ايرو نيز  گفت:امضاي اين توافق‌نامه قدمي مثبت براي ارتقاء همكاري‌هاي بين ايران و سازمان ايرو است، جمهوري اسلامي‌ ايران در منطقه نقش راهبردي را در استفاده از كارنه تير داشته است و ميزان استفاده ايران از كارنه‌تير از 30 هزار عدد در ساليان پيش به 100 هزار عدد رسيده و اين اميد است كه تا پايان سال ايران، جزو 5 كشور اول دنيا در زمينه استفاده از كارنه‌تير شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، کارنه ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار