حجت‌الاسلام باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتساب اسیدپاشی به گروهی خاص خلاف قانون است/ تشویش کنندگان اذهان عمومی مطابق قانون مجازات می‌شوند

رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان گفت: قوه قضاییه با افرادی که بدون تحقیق و قبل از اثبات، جنایت هولناک اسیدپاشی را به گروه خاصی منتسب و با جوسازی موجب تشویش اذهان عمومی شده‌اند، برخورد قانونی خواهد کرد.

"حجت‌الاسلام محمدباقر باقری" رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیوند زدن  اتهام اسیدپاشی از سوی برخی از رسانه‌ها به برخی از گروه‌های ارزشی اظهار داشت:  افردی که خود را مدعی فرهنگ و ادب می‌دانند در واقع بی‌پایه و منطق حرف می‌زنند، چرا که نیروهای ارزشی و آمران به معروف ارزش‌های خود را از اسلام کسب کرده و از منطق روشن وقوی برخوردارند و برای رسیدن به اهداف عالی انسانی دست به اقدام غیرانسانی نمی‌زنند.
 
وی ادامه داد: در مبانی امر به معروف و نهی از منکر انجام عمل غیرانسانی حرام است و آمر به معروف برای استقرار حق و عدل حق ندارد اقدام غیرمشروع متوسل شود و این در حالی است که تجربه تاریخی نشان داده است که مدافعان حقیقی اسلام برای وصول به اهداف عالی از بذل مال و جان و هرگونه فداکاری دریغ نکردند.
 
حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: آمرین به معروف و ناهی از منکر هیچ وقت از اقدامات غیرانسانی و خلاف قانون استفاده نکرده‌اند زیرا آن‌ها خود را مامور به انجام وظیفه می‌دانند نه مامور به حصول نتیجه، هر چند نتیجه نیز از اهداف آن‌هاست اما طبق اصول اولیه سلام وصول به هدف وسیله را توجیح نمی‌کند و وسیله باید مباح و مشروع باشد.
 
رئیس شعبه دوم تجدیدنظر استان خراسان  در پایان خاطرنشان کرد: قطعا قوه قضاییه با افرادی که بدون تحقیق و قبل از اثبات، این جنایت هولناک را به اشخاص خاصی منتسب و با جوسازی موجب تشویش اذهان عمومی شده‌اند برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار