مهرماه امسال قریب به 150نفر گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهداد دیدن کردند.

نماینده میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهداد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود :بیشتر این توریستها از کشور های ایتالیا و آلمان بودند که در قالب آژانسهای مسافرتی وتور به شهداد سفر کردند.

حجت ابراهیمی زاده گفت :کلوتها،تپه های تخم مرغی،نبکاها،رود شور،کاروانسرای شفیع آباد،آب انبار حاج محمد تقی و محوطه باستانی شهداد(هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد) از جاذبه هایی بودند که مورد بازدید گردشگران خارجی قرار گرفتند.

وی با اشاره به بازدید بیش از هزار نفر مسافر داخلی از استانهای تهران،شیراز،اصفهان و کرمان طی این مدت از شهداد تصریح کرد:مردم و اهالی شهداد باید از این فرصت استفاده کنند و ضمن عرضه محصولات و کالاهای خود به مسافرین و توریستها اشتغالزایی و تحول اقتصادی را شاهد باشند
.

  ابراهیمی زاده همچنین با توجه به نبود مراکز اقامتی در شهداد ونیاز مسافرین به اقامت ،از مردم به ویژه جوانان جویای کار خواست تا ضمن سرو سامان بخشیدن به خانه باغهای خود و ایجاد فضایی مناسب برای پذیرایی و اقامت مسافرین گام بردارند.

وی گفت:کسانی که تمایل دارند نسبت به تغییر کاربری منازل خود و راه اندازی واحدهای استیجاری ،اقامتی اقدام نمایند جهت معرفی و اخذ مجوز مربوطه به نمایندگی میراث فرهنگی شهداد مراجعه کنند.

انتهاي پيام/ش/ن
برچسب ها: بازدید ، شهداد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.