آمریکا از تصمیم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس انتقاد و آن را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الان، آمریکا و اتحادیه اروپا از دستور نتانیاهو برای بررسی طرح ساخت 1060 واحد مسکونی در بیت المقدس انتقاد و آن را محکوم کردند.

روزنامه صهیونیستی ها‌آرتص به نقل از "جین ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وی گفته: آمریکا از بیانیه نتانیاهو احساس نگرانی می‌کند.

جین ساکی گفت: ادامه شهرک سازی و ساخت و ساز در بیت المقدس با تمایل اعلام شده اسرائیل به ایجاد دو دولت همخوانی ندارد.

وی گفت: در صورتی که اسرائیل تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز دارد؛ باید اقدام به انجام کارهایی برای کاهش تنش‌ها بکند.

ساکی همچنین اعلام کرد: آمریکا به شدت با گامهای یکجانبه ای که سرنوشت بیت المقدس را تحت تأثیر قرار می‌دهد مخالف است.

وی همچنین تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا با نتانیاهو تلفنی صحبت کرده و درباره تصمیم ارائه طرح‌هایی به منظور شهرک سازی در بیت المقدس با وی گفتگو نموده است.

گفتنی است، اتحادیه اروپا نیز با انتقاد از طرح شهرک سازی در بیت المقدس از رژیم صهیونیستی خواست تا درباره این گزارشات منتشر شده توضیح ارائه دهد.

سخنگوی" کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: در صورتی که این گزارش‌ها درباره ساخت وساز در بیت المقدس درست باشد؛ این مسأله می‌تواند باعث ایجاد تردید در تعهد اسرائیل به مذاکرات و و رسیدن به یک راه حل شود.

از سوی دیگر شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که نتانیاهو به واکنش‌های بین المللی برای شهرک سازی در بیت المقدس اهمیتی نمی دهد.

وی گفت: "در هر بار که اسرائیل می‌خواهد ساخت و سازی کند جهان خواهان توضیحات می‌شود؛ بهترین پاسخ از سوی اسرائیل این است که اسرائیل حق ساخت و ساز در هرجایی را دارد؛ پس بروید هرچه می‌خواهید فریاد بزنید.

گفتنی است، حزب خانه یهود در آستانه آغاز بکار دوره زمستانی کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) خواستار توقف سیاست آنچه "متوقف کردن آرام طرح شهرک سازی در کرانه باختری" نامیده بود شده بود و تأکید کرده بود که ادامه این مسأله سبب تضعیف ائتلاف دولت می‌شود؛ چیزی که منجر شد تا نتانیاهو برای حفظ دولت خود این دستور را بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار