اصفهان؛

۱۰۰۰ هیئت در اصفهان شورای امر به معروف تشکیل دادند

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: هزار هیئت در اصفهان شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دادند و برای توجه به این دو فریضه فعالیت می‎کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت‌الاسلام محمد زارعان دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تعداد هیئت‌های مذهبی اصفهان اظهار کرد: از میان 5 هزار و 100 هیئت ثبت شده در اصفهان، تنها هزار، هیئت شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادند و قرار بر این است که صدور مجوز این هیئت‌ها با روحانیان باشد و مسئول هیئت‌ها نیز از معتمدان محلی باشند.

وی با بیان اینکه حضور روحانی در جلوگیری از انحرافات در محافل و هیئت‌های مذهبی تاثیرگذار است، افزود: تعامل خوبی با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه صورت گرفته و همایش‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده و حرکت نمادین تذکر لسانی نیز در هیئت‌های مذهبی توسط افراد تاثیرگذار انجام می‌شود تا در قالب محبت‌آمیز، به امر به معروف بپردازند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در میان گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می‌کنند، گفت: جلساتی را با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و ستاد تسهیلات سفر برگزار کرده‌ایم تا فضای اسلامی برای گردشگران ایجاد شده و هم‌چنین جلسات توجیهی برای راهنمایان تور و مترجم‌ها برگزار کردیم.

وی بیان کرد: بینش اجتماعی مردم دنیا نسبت به ایران با کشورهای مانند عراق و افغانستان متفاوت بوده و گردشگران با داشتن حجاب در ایران، احساس امنیت و لذت می‌کنند و حتی در خاطرات و مصاحبه‌های خود از این فضای اسلامی به خوبی یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام زارعان با بیان اینکه ماهواره‌ها اثر تخریبی بر روی عفاف و حجاب بانوان ایرانی گذاشته، تصریح کرد: با اتحادیه‌ها صنفی و اتاق اصناف درباره نظارت و بازرسی بر عرضه و تولید لباس جلساتی برگزار شده و در بحث نظارتی سازمان‌ها و مجموعه‌های نظارتی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما متاسفانه آمار بالائی از ورود البسه قاچاق به بازار اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب یک مقوله فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: در بحث عفاف و حجاب شورای عالی فرهنگ عمومی مصوباتی را به 26 دستگاه ابلاغ کرده و در کنار کار فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، نیروهای بازدارنده نیز فعالیت می‌کنند.

ماموریت ستاد احیا در دانشگاه‌ها، تذکر لسانی و احیا معروفات است

جانشین معاون ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات، سازمان‌ها و مراکز آموزشی راه‌اندازی شده، اظهار کرد: مأموریت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، احیای معروفات بوده و جلوگیری از انجام منکرات در جامعه، از اهداف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان است.

مجید رفسنجانی با اشاره به فعالیت ستاد احیا در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این ستاد وارد قوانین و چهارچوب مصوب دانشگاه‌ها برای رعایت پوشش اسلامی دانشجویان نمی‌شود و تنها در زمینه ارشادی کار می‌کند؛ رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها بر اساس دستورالعمل هر دانشگاه صورت گرفته و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه دخالت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مأموریت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، احیای معروفات و تذکر لسانی نسبت به منکرات در جامعه و مراکز آموزشی بوده و ارتباط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با مسئولان دانشگاه‌ها بر اساس صمیمیت و همدلی و از روی صداقت است

انتهای پیام /ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، امر ، به معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.