دوربین اسکایپ بدون اجازه ما روشن می‌شود!

افشای بخشی از فعالیت های پنهان ابزارهای جدید ارتباطی

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، وابستگی به تصویر و عشق به دیدن و دیده شدن چنان در زندگی انسان معاصر برجسته شده است که گاهی همچون زمانی که اسکایپ را روشن می‌کنیم، فراموش می‌کنیم از خود بپرسیم این دوربین‌ها چرا همیشه روشن هستند و ما را می‌پایند.

این روایتی کوتاه درباره دوربین، ویدیو و پیوند ما با این فن‌آوری‌ها است. اما شاید برای شروع گفتگویی کوتاه در این باره بد نباشد با یک شوک شروع کنیم!

لذا ابتدا باید بپرسم که آیا می‌دانستید هنگام روشن کردن اسکایپ، بی‌آنکه دکمه تماس ویدیویی (ویدیو کال) را بزنید، دوربین دستگاه شما به صورت خودکار روشن می‌شود و تصاویر شما بی آن‌که خودتان بدانید توسط دوربین دیده می‌شود! نمی‌توان با اطمینان گفت این تصاویر ضبط و در سرور مرکزی اسکایپ/مایکروسافت ذخیره می‌شود اما در هر حال دوربین روشن می‌شود و لذا چشم آن کار می‌کند و هر آن‌چه را در مقابل آن قرار دارد می‌بیند. بنابر این شاید بهتر باشد با شکل و فیگور و پوششی که نمی‌خواهید دیگران ببینند و جز لحظات خصوصی شماست، هنگامی که اسکایپ شما باز است، از جلوی لپ‌تاپ/دسک‌تاپ خود رد نشوید!



معلوم نیست چرا بدون اجازه و اختیار و انتخاب شما، دوربین اسکایپ به محض باز شدن اسکایپ فعال می‌شود، اما در هر صورت، این قابلیت هم دست هکرها را در صورت هک کردن یک سرویس و یا یک دستگاه خاص، برای سواستفاده بازتر می‌گذارد و هم به این نگرانی مشروع دامن می‌زند که این دوربین باز و روشن آیا تصاویری را که می‌بیند جایی ضبط و ذخیره می‌کند؟

نکته جالب توجه آنکه افشای این اطلاعات در بخشی از یک نوشته منتشرشده توسط پایگاه خبری یکی از جریانهای جاسوسی ضد انقلاب در حالی صورت گرفته که این جریان بارها و بارها از این ابزار جاسوسی در مراودات و فعالیت های ضد امنیتی اش ضد نظام استفاده کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.