صد و ششمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران :

چمران: قطع 488درختان بوستان مادر در دهه 70و زمان کرباس چی صورت پذیرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌جلسه امروز شورای شهر مشخص کرد که قطع 488درخت بوستان مادر در دهه 70و با موافقت شهردار وقت(کرباس‌چی) و معاونینش صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز شورا و در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج امروز جلسات شورا افزود:‌ با ارائه سوابق زمین سلامت محدوده اراضی حسن آباد مشخص شد که قطع درختان این محدوده و موسوم به بوستان مادر مربوط به دهه 70بوده به طوری که 488 درخت با موافقت شهردار وقت و معاونینش قطع شده و به زمین بایر  تبدیل شده است.

وی تصریح کرد:‌ ابهام فرد سوال کننده در خصوص پرونده بوستان مادر این است که چرا این محدوده علی رغم وجود هیچ نوع درختی به بوستان مادر معروف شده و چرا پارک نمی‌شود و این در حالی است که شهروندان این محدوده نیز تمایل به بوستان شدن این زمین دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر با عنوان این که پاسخ شهرداری تهران حاکی از آن است که این اراضی هیچ گاه به عنوان پارک مادر نام گذاری نشده و قرار نیست پروژه‌ای نیز در آن اجرا شود گفت: باید در نظر داشت که بودجه ای نیز برای اجرا هر گونه پروژه در این اراضی اختصاص نیافته و حتی در هیچ نقشه‌ای نیز قید نشده است.

چمران ادامه داد:‌ بر اساس گزارش شهرداری سرانه فضای سبز منطقه 5بیش از آن چیزی است که در طرح جامع پیش بینی شده ضمن این که در محله مورد نظر نیز سرانه فضای سبز بیش از سایرمحلات آن منطقه است به طوری که تنها 7پارک در اطراف این محدوده احداث شده است.

وی تأکید کرد:‌زمان بهره برداری از این زمین این گونه مطرح شده که کاربری آن پهنه  M.Kباشد و در آن زمان قرار بود 200هکتار باغات کن خریداری شده و به عنوان اموال عمومی به بوستان تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا این پرونده این در جلسه مختومه شده است افزود:‌من نمی‌دانم اما اگر سوال و ابهامی در رابطه با این موضوع باشد شهرداری باید به آن پاسخ بدهد.

چمران در پایان با عنوان این که این جلسه پاسخ برخی از سوالات در خصوص سابقه زمین و یا این که شهرداری این تصمیمات را برای بوستان مادر گرفته مشخص نمود خاطر نشان کرد: در واقع جز گود برداری اخیر از سال 82به بعد هیچ تغییری  در این فضا صورت نگرفته است.
لازم به ذکر است چمران در صحن علنی شورا با اشاره به ورود قوه قضاییه جهت تعیین تکلیف پرونده بوستان مادر واقع در اراضی عباس‌آباد افزود:‌ وزارت راه و شهرسازی در این خصوص از شهرداری تهران شکایت کرده و بر اساس این شکایت نامه‌از سوی قوه قضاییه به شورای شهر ارجاع شده است.

وی ادامه داد:‌ در این نامه این گونه پاسخ داده شده است که کمیسسیون‌های تخصصی باید با بررسی کارشناسی خود پاسخ قطعی را به قوه قضاییه ارائه نماید.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: باید افراد متخصص از سوی کمیسیون ها تعیین شوند تا به قوه قضاییه پاسخ دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوستان ، مادر ، قطع ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار