جلسه گياه پزشكي فضاي سبز شهرداري تهران به ميزباني شهرداری منطقه 3 تهران با هدف آشنایی با فعالیت های گیاه پزشکی این منطقه و حاصلخیزی خاک و بسترهای مناسب برای نگهداشت فضای سبز برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  یونسی رییس دفع آفات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرتهران گفت: آشنايي با فعاليت هاي گياه پزشكي این منطقه و مسائل مربوط به خاک از مهم ترين عناوين اين هم انديشي بود.

وی افزود: در این جلسه نقش تغذیه گیاهی و برشمردن مشکلات حاصلخیزی در خاک‌های مناطق خشک و نیمه خشک, درک ژرف‌تر از مفاهیم شیمی و روابط خاک ـ گیاه و راه حل های عملی  برای افزایش تولید و بهبود کیفیت فضای سبز عنوان شد.

رییس دفع آفات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرتهران خاطرنشان کرد: روش‌های تشخیص کمبود عناصر غذایی و توصیه بهینه کودی‌؛ منحنی‌های عملکرد و مباحث اقتصادی تولید با اثرات سوء آلاینده‌ها در کاهش درجه حاصلخیزی خاک که در نهایت سبب افت عملکرد می شود مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 یونسی اظهار داشت : با ارائه دیدگاه ها و نظرات در اين گونه جلسات باعث مي شود تا در مناطق بهره علمي به كار عملي ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: ارتقای مدیریت تلفیقی در فضای سبز، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، ایجاد رقابت در میان مناطق 22 گانه برای ارائه تکنولوژی و شیوه های جدید در زمینه بهره برداری درست از فضای سبز خروجی هم اندیشی های گیاهپزشکی است. 

 گفتنی است،اين نشست با حضور یونسی رییس دفع آفات سازمان پارک ها و فضای سبز شهرتهران و برخی کارشناسان و مسئولان گیاه پزشکی مناطق 22 گانه در سالن همایش های ستاد بحران منطقه برگزار شد.
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار