نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

تعرفه گذاری پرستاری، قانون 6 ساله‌ای که هنوز ا جرایی نشده

دکتر عباس عباس زاده گفت: از 7 سال پیش نظام پرستاری، طرحی را در کمیسیون و مجلس شورای اسلامی مطرح کردکه در آن خواهان تصویب قانون تعرفه گذاری پرستاری بود که این قانون در حال حاضر حدود 6 سال است که به تصویب رسیده است.

دکتر عباس زاده نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گاهی مقایسه بین تعرفه‌های پزشکی و پرستاری صورت می‌گیرد هر چند این مقایسه درست نیست ولی با توجه به سختی کار پرستاری و عدم تغییر تعرفه‌ها، پیشنهاد شورای عالی نظام پرستاری، مبنی قرار گرفتن این قانون است به نحوی که با افزایش دریافتی از بیمه ها، باز توزیع بین پرستاران انجام گیرد.

دکتر عباس زاده مشکل مالی دولت‌های پیشین را در تعویق اجرای این قانون، علت اصلی دانست و گفت: طی آخرین جلسه‌ای که با معاونت درمان وزارت بهداشت داشتیم، مطرح شد که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند مبنای خوبی برای ساماندهی کارانه پرستاران باشد و با کلیات این طرح موافقت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت بار مالی این قانون را زیاد دانسته، گفت: وزارت بهداشت توان اجرای کامل این قانون را در حال  حاضر ندارد و قرار است در چند مرکز برای نمونه به صورت پایلوت اجرا شود ولی هنوز در مورد زمان شروع پایلوت طرح به توافق نرسیده ایم .

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: کارهای آئین نامه‌ای و دستور العمل های شرکت‌های بیمه گذار طی 2-1 ماه آینده اجرایی می‌شود و امیدواریم بتوانیم تعرفه را به صورت قانونی و عادلانه ارتقا دهیم.




انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار