محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تلف شدن هزاران قطعه ماهی در بندر کنارک‌ / سهل انگاری صیادان جنوبی منطقه وسیعی را آلوده کرد

مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: تلف شدن هزاران قطعه ماهی ساردین‌ ریز در ساحل بندر کنارک ناشی از آلوده بودن آب نبوده است.

سعید محمودی مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلف شدن هزاران قطعه ماهی ساردین در بندر کنارک گفت: روزی که اجساد ماهی‌ها در اسکه بندر کنارک دیده شد اداره محیط زیست استان سیستان و بلوچستان جهت پیگیری علت این موضوع اقدام کرد.
 
 وی با تاکید بر اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل محیط زیست استان اظهار داشت:خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب سریعا اندازه گیری شد و مشخص شد میزان ازت و فسفر در آب در حالت نرمال به سر می‌برد.
 
 محمودی تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مقدار آمونیاک‌ کمی بالاتر از حد معمول بد که بعد از آزمایشات متوجه شدیم علت این موضوع فساد ایجاد شده توسط اجساد ماهی‌ها در درون آب بوده است.
 
 مدیر کل محیط  زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اندازه گیری میزان پیتو پلانکتون‌های درون آب بیان داشت: در پاره‌ای از موارد به علت وجود پلم و پلاتکتونیک‌ در آب میزان اکسیژن آب کاهش یافته و ماهی به صورت دسته جمعی می‌پیوند اما با اندازه گیری‌های صورت گرفته مشخص شد که میزان فیتو پلانکتون‌ها در اندازه نرمال بوده است.

وی افزود: در اقدام دیگری میزان آلاینده‌های موجود در آب مورد اندازه گیری قرار گرفت و احتمال ورود فاضلاب و مواد سمی به آب بررسی شد اما با پایش نوار ساحلی متوجه شدیم که خوشبختانه هیچ آلاینده‌ای در آب وجود ندارد و هیچ پساب صنعتی وارد آب نشده است.

محمودی با اشاره به آزمایشات انجام شده بر روی بافت ماهی ها گفت: در بررسی بافت ماهی‌ها هیچ گونه اثری از خونریزی دستگاه گوارش دیده نشده است و عنبیه چشم آنها کاملا سالم بوده است و در واقع این موضوع نشان دهنده این امر است که هیچ گونه آلایندۀ سمی در آب وجود ندارد.

مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: در نهایت با بررسی‌های فراوان مشخص شد این ماهی‌ها توسط صیادان در اسکله رها شده است، این ماهی‌ها به سرعت فاسد می شوند و اگر تأسیسات برودتی لنجها خوب کار نکنند طی 2 ساعت ماهی‌ها فاسد می‌شوند.

محمودی با تأکید بر ممنوعیت مسیر طی روزهای آینده در این منطقه بیان داشت: با درخواست اداره کل محیط زیست از شیلات قرار بر آن شد که طی روزهای آینده صید در این منطقه ممنوع شود.

وی در پایان گفت: با توجه به آلودگی ایجاد شده در منطقه به علت حضور اجساد اداره کل محیط زیست در تلاش است تا با تمام توان خود تا پایان هفته این منطقه را پاک سازی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، ساردین ، تلف شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار