ایران اتهامات گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد را در خصوص نقض حقوق بشر در این کشور تکذیب و اعلام کرد این انتقادها با هدف تحریک به ایجاد "ایران هراسی و اسلام هراسی" مطرح شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی از مقر سازمان ملل متحد نوشت: بر اساس جدیدترین گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، از زمان انتخاب حسن روحانی رئیس جمهور ایران، موارد اعدام در این کشور افزایش پیدا کرده است. وی در گزارش خود در این باره گفت وضعیت زنان بدتر شده است و اقلیت های مذهبی همچنان مورد آزار و اذیت قرار دارند.

"فروزنده ودیعتی" عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در این باره خطاب به سومین کمیته مجمع عمومی این سازمان که وظیفه رسیدگی به امور حقوق بشر را دارد اعلام کرد بحث و بررسی این موضوع در خصوص ایران، "یک سنت سالانه و بی ثمر" است.

ودیعتی افزود انتقادهای شهید به واسطه سیاست های خارجی برخی کشورهای خاص ترغیب شده است و اینکه دستاورد نهایی که آنها قصد دارند کسب کنند، پیشبرد طرح ایران هراسی و اسلام هراسی است.

ودیعتی همچنین با این دیدگاه که اوضاع زنان در ایران بدتر شده است مخالفت کرد. 

ودیعتی این موضوع را تکذیب کرد که زنان ایران با مشکلاتی روبرو هستند. وی افزود: من به عنوان یک زن ایرانی، هرگز چنین اتهاماتی را که توسط گزارشگر ویژه مطرح شده است تجربه نکردم.

ودیعتی همچنین با این ایده مخالفت کرد که در ایران از شکنجه استفاده می شود. وی افزود بر اساس قوانین ایران، شکنجه مجاز نیست.

وی گفت: ما به تلاش های خود به منظور ارتقای حقوق بشر ادامه خواهیم داد. این موضوع، نتیجه عزم و تلاش های با انگیزه سیاسی نیست، بلکه نتیجه میل مردم و دولت ما است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار