رنگ گرافنی جدید ترین دستاورد ضد خوردگی

پژوهشگران با کمک ترکیب گرافنی با رنگ‌های مختلف توانستند رنگ‌هایی تولید کنند که در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان بریتانیایی موفق به ساخت رنگ گرافنی شدند که می‌تواند سطوح را در برابر خوردگی محافظت کند. 
 
یافته‌های اخیر محققان دانشگاه منچستر نشان می‌دهد که گرافن می‌تواند به عنوان لایه‌ای محافظ برای بسته‌بندی و محافظت دراز مدت از غذاها استفاده شود. 
 
گرافن ماده‌ای تک لایه از اتم‌های کربن است که در صورت داشتن گروه‌های اکسیژن تبدیل به اکسید گرافن می‌شود. این ماده در صنایع داروسازی، شیمیایی و الکترونیک پر کاربرد است. در صورتی که گرافن به صورت رنگ روی سطح اعمال شود، موجب تشکیل لایه‌ای مستحکم و غیرخورنده می‌شود که کاربردهای متعددی در صنعت دارد. 
 
رنگ‌های اکسید گرافنی را می‌توان روی سطوح مختلف از شیشه گرفته تا فلزات و حتی آجر اعمال کرد. این پوشش پس از یک پردازش شیمیایی، همانند گرافیت عمل کرده و پایداری شیمیایی و گرمایی مناسبی خواهد داشت. این در حالی است که از نظر مکانیکی، استحکامی نزدیک به گرافن، مستحکم‌ترین ماده شناخته شده تاکنون، دارد. 
 
محققان می‌گویند رنگ گرافنی شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک محصول انقلابی در صنایع دارد تا تجهیزات صنعتی را از گزند هوا و موادشیمیایی خورنده محافظت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار