بندرعباس؛

آغاز طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام

طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  این طرح در دو مرحله شامل امکان سنجی برای شناخت انواع گزینه های قابل استقرار و انتخاب بهترین گزینه و سپس تهیه طرح تفصیلی در حداقل زمان ممکن اجرا می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم گفت : شناسایی فرصت های توسعه ای و هدایت سرمایه گذاران در بخش های مختلف اقتصادی و جانمایی و ترسیم درست نقشه های زیرساختی در کمترین زمان ممکن از محورهای طرح توسعه ای در جزیره هنگام است .

بیرامیان از بررسی جمعیت ، شرایط جغرافیایی و زمین شناسی ، مشخص نمودن طرح های بالا دستی و جمع آوری اطلاعات جامع به عنوان مراحل نخست اجرای این طرح در جزیره هنگام نام برد .

وی افزود : در مرحله دوم نیز با توجه به ساختار و شرایط محیطی جزیره هنگام ، نوع فعالیت ها در منطقه ویژه اقتصادی هنگام شناسایی و اعلام خواهد شد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم افزود : مرحله اول و دوم این طرح در مدت شش ماه به پایان می رسد و بعد از آن چگونگی واگذاری زمین برای جذب سرمایه گذاران اعلام می شود .

هیئت دولت در جلسه نهم دی ماه پارسال و به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی با تبدیل جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم به منطقه ویژه اقتصادی موافقت کرد و این مصوبه نیز اول تیرماه سال ۹۳ با تایید رئیس‌ جمهوری از سوی معاون اول رئیس‌ جمهوری ابلاغ شد.

جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده است .

با توجه به وجود سواحل نقره فام ، همراه با حیات وحش منحصر بفرد حرکت گروهی دلفین ها و چشم اندازهای بکر جزیره هنگام می تواند به منطقه ای مهم گردشگری تبدیل شود .این جزیره بیش از ۲ هزار و۵۰۰ نفر جمعیت دارد .

انتهای پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.