واشنگتن نقش چین در ثبات افغانستان را ستود

دولت آمریکا مشارکت چین در برقراری ثبات و امنیت در افغانستان، پس از عقب‌نشینی نیروهای غربی از آن را ستود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"؛ دولت آمریکا مشارکت چین در برقراری ثبات و امنیت در افغانستان، پس از عقب‌نشینی نیروهای غربی از آن را ستود.

سه‌شنبه گذشته، کشور چین، متعهد شد مساعدتی به ارزش 327 ملیون دلار تا سال 2017 به افغانستان تقدیم کند؛ چین پیش از این نیز، 250میلیون دلار به افغانستان کمک کرده است.

یک مسئول آمریکایی به روزنامه‌نگاران گفت: چین طی سال‌های اخیر دیدگاهش نسبت به افغانستان تغییر کرده و این تغییر در نظر ما مثبت بوده است.

این در حالی است که وزرای خارجه کشورهای آسیایی روز جمعه برای حضور در چهارمین کنفرانس‌"عملیات استانبول"، پیرامون افغانستان در پکن گرد هم می‌آیند؛ یکی از مشاوران کاخ سفید، "جون بودیستا" نیز، در این کنفرانس حضور خواهد یافت.

این مسئول آمریکایی گفت: این کنفرانس، نشان از تعهد چین در قبال افغانستان و نقش آن در منطقه دارد و ما به شدت از آن استقبال می‌کنیم.

مسئولان چینی بیم آن دارند که بی ثباتی در افغانستان، تشنج و تزلزل بیشتر منطقه "شینجیانگ" واقع در غرب چین را به همراه داشته باشد ؛ به نحوی که دولت آن م‌ گوید: جدایی طلبان مسلح که از افراطی‌ها در مرزهای افغانستان و پاکستان، تاثیر می‌گیرند، حملات خشونت باری را آغاز خواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار