پیوستن بی‌سابقه تروریست‌های خارجی به داعش

سازمان ملل درباره هجوم بی‌سابقه اتباع خارجی به سوریه و عراق با هدف پیوستن به این گروه‌ها مانند داعش هشدار داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ بنابر گزارش شورای امنیت سازمان ملل، ۱۵ هزار نفر برای جنگیدن در کنار گروه تروریستی داعش و گروه‌هایی افراطی مانند آن، به سوریه و عراق هجوم آورده‌اند.

این گزارش افزود این تروریست ها از اتباع بیش از ۸۰ کشوری هستند که در کمک به تروریسم بین المللی سابقه نداشته‌اند.

‌در همین حال هم زمان با بازگشت تروریست‌های از میادین جنگ در سوریه و عراق به کشورهایشان، کشورهای بیشتری در مقایسه با قبل با تهدید روبرو خواهند شد.

گزارش سازمان ملل فاش کرد به دلیل استفاده گسترده داعش از رسانه‌های اجتماعی، بیشتر کسانی که به عراق و سوریه می‌آیند، نوجوانان هستند.

امریکا و برخی از متحدان عرب آن، از اواخر سپتامبرحملات هوایی علیه مواضع داعش در داخل خاک سوریه اجرا کرده‌اند. این حملات بدون مجوز دمشق یا حکم سازمان ملل صورت می‌گیرد. . امریکا حملات هوایی خود علیه تروریست‌های تکفیری مستقر در عراق را در ماه اوت آغاز کرده بود.

بنابر گزارش‌ها، بسیاری از کشورهایی که به این ائتلاف به اصطلاح ضد ترور پیوسته‌اند، از جمله ترکیه، عربستان سعودی و قطر از طرفداران سرسخت عوامل تکفیری داعش در منطقه بوده‌اند.

تروریست‌های داعش در حال حاضر کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی واقع در مرزهای سوریه و عراق را در اختیار دارند. تروریست‌های داعش در مناطق تصرف شده، به جنایات هولناکی از جمله اعدام جمعی و سربریدن ساکنان محلی و همچنین اتباع خارجی پرداخته‌اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار