نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تلاش مجدد جان کری برای جلب نظر صهیونیست‌ها/ این اظهارنظرها فقط برای تشویش افکار عمومی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جان کری در اظهارات اخیر خود نشان داد فقط برای متقاعد کردن صهیونیست‌ها تلاش می‌کند تا مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به بن بست برسد و حال آنکه این نوع اظهارنظرها در راستای تشویش افکار عمومی است.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد هدف از مذاکرات هسته‌ای با ایران آن است که دسترسی تهران به سلاح اتمی، از تلاش تا نتیجه، دست‌کم یک سال طول بکشد، اظهارداشت:‌ از همان ابتدای مذاکرات چه قبل و بعد از توافق در ژنو و وین، آمریکایی‌ها مسیری را طی کردند تا مانع سر راه مذاکرات بوجود آورند.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها با زیاده‌خواهی‌های مکرر، طرح موضوعات غیرهسته‌ای و موضوعاتی که با اسناد و مدارک هیچ انطباقی نداشت سعی کردند به نحوی مذاکرات را به بن بست کشانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران اما برای به نتیجه رسیدن پرونده هسته‌ای از طریق مذاکرات مصمم و کلیه موانع را از بین برده تا توطئه‌ها را خنثی کند.

نقوی‌حسینی افزود: در حال حاضر کشورمان در آستانه دستیابی به یک توافق جامع است اما مجددا مقامات آمریکایی با اظهارنظرهای غیرواقعی و طرح موضوعاتی که در طول مذاکرات و کشور به نتیجه رسیده‌اند تلاش دارند به نحوی فضا را غبارآلود تا مذاکرات به ثمر نرسد.

وی افزود: در صورتی که پیرامون مسائل هسته‌ای دو طرف جان‌کری و تیم مذاکره کننده بر سر مباحث مختلف به توافق رسیدند، اما گویا آمریکا قصد توافق ندارد البته این مطالبه صهیونیست‌هاست که آمریکا آن را دنبال می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ جان کری با طرح این اظهارات برای متقاعد کردن صهیونیست‌ها تلاش می‌کند که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به بن بست برسد و حال آنکه این نوع اظهارنظر جان کری فقط برای تشویش افکار عمومی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار