"جان کری"، در تماسی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" اعلام کرد؛"بزدل" خطاب کردن شما کار قابل قبولی نبود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران "جان کری"، در تماسی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" اعلام کرد؛"بزدل" خطاب کردن شما کار قابل قبولی نبود.

وی همچنین افزود این موضوع به هیچ عنوان نظر شخصی رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور نبود.

گفتنی است؛ یک مقام ارشد دولت اوباما در اظهاراتی توهین آمیز بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فردی حراف ، کوته بین و مرتجع نامید . 

جفری گلدبرگ در نشریه "آتلانتیک" نوشت : به تازگی یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن القاب توهین آمیزی را خطاب به نتانیاهو عنوان کرده است که مهم ترین آنها " مرغ صفت " است . 

به نوشته این نشریه آمریکایی ، این مقام دولتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود لیستی از القاب توهین آمیز را به نخست وزیر اسرائیل نسبت داده که " حراف ، کوته بین ، پرسرو صدا و پوچ ، مرتجع ، گنگ و مبهم ، بداخلاق ، ترشرو و یاغی " تعدادی از این القاب هستند .

این مقام دولتی آمریکا در ادامه اظهارات خود درباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعنوان رهبر یکی از هم پیمانان اصلی واشنگتن گفته است : نکته جالب درباره  نتانیاهو این است که وی "جنگ " وحشت دارد . این رفتار وی مانند "مرغ " هاست .

وی همچنین افزود : نکته بد درباره نتانیاهو نیز این است که او حاضر است هر کاری بکند تا به سازش با فلسطینیان و کشورهای عرب سنی در خاورمیانه دست پیدا کند. تنها چیزی که نتانیاهو به آن علاقه دارد این است که از شکست های سیاسی اش فرار کند . 

مقام ارشد آمریکایی با اشاره به رهبران پیشین تل آویو اظهارداشت : او نه اسحاق رابین است و نه آریل شارون . اصلا او هیچ شخصیت مهمی نیست . 

گفتنی است این اظهارات و جنگ لفظی میان واشنگتن و تل آویو در حالی است که این دو متحد دیرینه بوده و در حمله اخیر  اسرائیل به نوار غزه آمریکا حمایتهای همه جانبه خود را از تل آویو ارائه داده است. 

به نوشته نشریه آتلانتیک ، اتحاد میان این دو هم پیمان در شرایطی است که بدلیل اظهارات تند وانتقاد آمیز دو طرف نسبت به یکدیگر روابط میان آمریکا و اسرائیل در آستانه بحران قراردارد .

شایان ذکر است پیشتر نیز یکی دیگر از مقامات آمریکایی درباره هراس ها و هشدارهای تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران "نتانیاهو " را رهبری ترسو خوانده بود .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار