آغاز عملیات گسترده ارتش عراق در شرق "الرمادی"/وعده "فواد معصوم" به هیأت استانداری"نینوا"

در پی وعده وزیر دفاع عراق مبنی بر آزادی استان «الانبار» طی یک ماه آینده، پیشروی‌ ارتش در مناطق مختلف این استان بیشتر شده است.

   به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران ، آغاز عملیات گسترده آزادی شرق الرمادی،وعده رئیس‌جمهور عراق به شورای استانداری نینوا درباره موصل و ...از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.
 
آغاز عملیات گسترده ارتش عراق در شرق "الرمادی"
 
یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات"الانبار" امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عملیات نظامی گسترده‌ای را در شرق شهر"الرمادی" با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش آغاز کردند.
 
"فواد معصوم" آزادسازی موصل را وعده داد
 
"فواد معصوم" رئیس‌جمهور عراق امروز (شنبه) طی بیانیه‌ای پس از استقبال از یک هیئت از استان نینوا از جمله "بشار حمید الکیکی" رئیس شورای این استان اعلام کرد: تمامی تماس‌ها و آمادگی‌ها در بالاترین سطوح در حال پیگیری است تا تمام تلاش‌ها برای آزادی موصل از لوث وجود تروریست‌های داعش همسو شود. این گروه‌های تروریستی دشمن همه عراقی‌ها هستند.
 
در این بیانیه آمده است: شهر موصل از نظر تاریخی و جمعیتی شهر بسیار مهمی است. این شهر صنعتی دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های انسانی زیادی است. لذا ما به شما (در خطاب به هیئت شورای استانداری نینوا) اطمینان می‌دهیم که با شما همدردی می‌کنیم و تمام تلاش خود را وقف آزادسازی استان نینوا از دست گروه‌های تندرو خواهیم مفقود شدن تقریبا 2000 نفر در جنایت "اسپایکر" و زندان"بادوش"
 
وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد که شمار افراد مفقودشده در جنایت "اسپایکر" و زندان "بادوش" به هزار و 997 نفر می‌رسد و تلاش‌ها برای مشخص شدن سرنوشت این افراد ادامه دارد.
 
داعش در 15 ژوئن 2014، ده‌ها نفر از افسران پایگاه نظامی "اسپایکر" در شمال تکریت را که همگی تسلیم شده‌بودند، اعدام کرد و سپس اعلام شد که یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی علوم نظامی این پایگاه نظامی در حمله داعش کشته و ناپدید شدند.
 
رئیس کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل نیز در 25 آگوست 2014 اعلام کرد که داعش 670 زندانی زندان «بادوش» در موصل را در ژوئن گذشته اعدام کرده‌است.
 انتهای پیام/ض


منبع :فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار