تبریز؛

تشییع 45 لاله خونین بر دوش عزاداران سالار شهیدان در تبریز

پیکرهای پاک و معطر 45 شهید گمنام تازه تفحص شده صبح امروز همزمان با هفتمین روز از ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، بر دوش محبان اهل بیت و مردم شهیدپرور تبریز از مصلای امام خمینی(ره) تشییع شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،مردم ولایتمدار تبریز و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم با سر دادن نوای حسینی و پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدای گمنام، 45 لاله خونین هشت سال دفاع مقدس را تا میدان ساعت تشییع کردند.

پیکرهای پاک این شهدا که در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و کردستان عراق تفحص شده‌اند، شب گذشته با استقبال پرشور مردم شهیدپرور شهر سردرود وارد تبریز شده و صبح امروز نیز با مشایعت مردم تبریز راهی شهرهای میانه و زنجان شدند.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در تبریز، ضمن قدردانی از مردم تبریز و سردرود به خاطر استقبال شایسته از شهدا، اظهار داشت: شهیدان با خون خود برای مردم ایران و جمهوری اسلامی عزت و شرف آفریدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

اسماعیل جبارزاده با بیان این که همه چیز ما مرهون تلاش و جان‌فشانی شهداست، گفت: امروز وظیفه داشتیم که به این عزیزان ادای احترام کنیم و مردم آذربایجان حاضر بودند حتی با پای پیاده تا مرز به استقبال شهدا بروند.

وی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدا و ادامه راه پاک آنان وظیفه همه است، افزود: مردم تبریز همیشه در صحنه دفاع از انقلاب حضور گسترده داشته‌اند و امروز هم در این مراسم دین خود را در قبال شهدای بزرگوار ایفا کردند.

گفتنی است پیکرهای پاک 45 شهید گمنام روز سه‌شنبه همزمان با عاشورای حسینی در تهران تشییع خواهد شد. 
انتهای پیام/ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.