سی سی تی وی گزارش داد؛‌ دستمزد حداقلی فدرال آمریکا کفاف معیشت خانواده‌های کارگران آمریکایی را نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرنگار شبکه تلویزیونی سی سی تی وی  چین درباره فقر میلیون ها نفر از افراد شاغل در آمریکا به علت پایین بودن دستمزدهایشان گفت: میلیون ها آمریکایی که در مشاغل پایین در این کشور کار می‌کنند، برای گذران زندگی و مخارج روزمره، با مشکلات عدیده مواجه‌اند. این افراد با دستمزد حداقلی هفت دلار و بیست و پنج سنت در ساعت که دولت فدرال آمریکا تعیین کرده است، مشغول به کار هستند که کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد. 

در حقیقت، بسیاری از شاغلان سطح پایین در آمریکا دو یا حتی سه شغل مختلف دارند تا بتوانند زندگی خود بگذرانند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا تلاش دارد دستمزد حداقلی تعیین شده توسط دولت فدرال این کشور را بالا ببرد، اما با مقاومت کنگره روبرو است. تعداد معدودی از ایالت‌های آمریکا وجود دارند که خودشان مستقلاً دستمزد حداقلی کارگران را بالا برده‌اند.

در ایالت تنسی که یکی از ایالت‌های فقیر آمریکایی به حساب می‌آید، دولت ایالتی دستمزد حداقلی را تغییر نداده، اما حرکتی مردمی از پایین آغاز شده است، تا مگر بتوانند دولت ایالتی را متقاعد کنند دستمزدهای حداقلی را کمی بالاتر ببرد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار