فعال آمریکایی تصریح کرد باید تحریم‌های ایران پایان یابد زیرا ایران حق دارد فناوری هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، سارا فلاندرز در گفتگو با این شبکه از نیویورک گفت: تلاشها برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ادامه دارد. اگر چنین توافقی حاصل شود، دستاوردی عظیم برای ایران حاصل خواهد شد. مسئله اصلی مطرح این است که آیا آمریکا حاضر است به تعهداتش عمل کند و تحریمهای ایران را بردارد . این درحالی است که ایران براساس قوانین بین المللی حق دارد فعالیتهای هسته ای داشته باشد. آمریکا از این مسئله به صورت حربه و بهانه ای برای منزوی کردن ایران استفاده کرده است. 

بنابراین، اگر تحریم‌ها برداشته شود، دستاورد بسیار بزرگی برای ایران به دست خواهد آمد. امیدوارم این اتفاق عملا رخ بدهد. اما باید توجه داشت که عناصر قدرتمند زیادی در داخل نظام سیاسی و نظامی و بنگاه‌های اقتصادی آمریکا مخالف این توافق نامه هستند و می‌خواهند تحریمهای اعمال شده علیه ایران ادامه پیدا کند. به هرحال، باید امیدوار باشیم که توافقی حاصل و تحریم‌ها برداشته شود.

وی در ادامه افزود: عناصر مختلفی در تلاش هستند مانعی در مسیر رسیدن به توافق هسته‌ای ایجاد کنند. امیدواریم این مانع تراشی‌ها راه به جایی نبرد. باید خواسته بین‌المللی این باشد که تحریم‌های ایران پایان یابد. باید فشارهایی بر آمریکا وارد شود تا تحریمهایش علیه ایران پایان یابد. اما باید توجه داشت که در داخل آمریکا، فضای سیاسی به گونه‌ای است که فضادوگانه است. براساس این فضا، از یک سو گفته می‌شود تحریم ها باید ادامه پیدا کند و از سوی دیگر بر تلاش برای نتیجه بخش گفتگوها تاکید می‌شود. ایران حق دارد به انرژی هسته ای دست پیدا کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار