المانیتور گزارش داد:

نشانه‌هایی از نزدیک‌تر شدن به توافق نهایی به چشم می‌خورد

المانیتور در گزارشی نوشت: وزرای خارجه ایران و آمریکا برای پیشبرد مذاکرات به منظور دست یابی به توافق نهایی در عمان دیدار می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه المانیتور، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی وی روز سی و یکم اکتبر در مسقط پایتخت عمان و درحالیکه چند هفته به مذاکرات نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران باقی مانده است ، دیدار می کنند. این در حالیست که مقام های آمریکایی و اسراییلی پیش بینی کرده اند احتمال دست یابی به توافق نهایی با ایران در ماه آینده وجود دارد. 

گفته می‌شود کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نهم و دهم نوامبر در عمان با وزرای خارجه ایران و آمریکا بر سر تلاش های نهایی برای دست یابی به نتیجه میان ایران و گروه پنج به اضافه یک، دیدار خواهد کرد.

"لورا روزن پست" نویسنده این مقاله ادامه داد: کاترین اشتون در تاریخ هفتم نوامبر با سیاست مداران گروه 1+5 از جمله پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران دیدار خواهد کرد. کاترین اشتون قرار است در اقامت دو روزه در امارات عربی متحده با جان کری و محمد جواد ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران در مسقط پایتخت عمان دیدار کند. 

المانیتور نوشت: عمان پیش از این نیز میزبان مذاکرات ایران و آمریکا و دست یابی به توافق موقت در نوامبر سال گذشته در ژنو  بود. 

اتحادیه اروپا اعلام کرد: مذاکرات برای توافق نهایی ایران و گروه پنج به اضافه یک با هدف دست یابی به توافقی جامع از هجدهم نوامبر در وین اتریش برگزار خواهد شد. مذاکره کنندگان دو طرف ، ضرب الاجلی تا بیست و چهارم نوامبر برای رسیدن به توافق نهایی تعیین کرده اند. جدول زمانی تعیین شده برای هفته های نهایی مذاکرات یک روز پس از نشست مقام های اسراییلی و آمریکایی در کاخ سفید بر سر ایران ، و به رهبری سوزان رایس و یوسی کوهن مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل اعلام شد.

المانیتور در پایان نوشت: برخی منابع اسراییلی ناشناس پیش بینی کرده اند در هفته های اخیر برخی نشانه‌ها از نزدیک‌تر شدن به توافق نهایی به چشم می‌خورد. اما توافقی که اسراییل از احتمال آن سخن می راند، نگهداری  دستکم چهار هزار دستگاه سانتریفیوژ از سوی ایران خواهد بودکه به عقیده تل آویو  به عنوان توافق بد ازآن یاد می شود. این موضوع یکی از موارد تیره تر کردن روابط میان اسراییل و آمریکا در حال حاضر است.    



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار