وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی هم از سیاست نتانیاهو انتقاد کرد

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: سیاست نتانیاهو در قبال موضوع شهرک‌سازی و روابط با آمریکا به امنیت اسرائیل ضربه وارد می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، لیونی در اظهاراتی در کانال دو رژیم صهیونیستی گفت: سیاستهای بنیامین نتانیاهو درباره شهرک سازی و رویه وی در روابط با آمریکا به  امنیت اسرائیل ضربه می زند. در نبود جریان صلح ،باید مسئوولانه رفتار کرد.از اعلام ساخت و ساز های جدید در کرانه باختری و بیت المقدس(قدس اشغالی) و بیانیه های آتشین و ایجاد تحریک باید جلوگیری کرد.این روش درستی نیست.این موضوع به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند. 

این مقام صهیونیست در ادامه درباره توهین یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا به نتانیاهو در نشریه آتلانتیک و تشبیه وی به فضله مرغ گفت: این اظهارات شتاب زده این مقام دولت اوباما غیرضروری بود و خیلی خوب شد که شاهد بیانیه عذرخواهی بودیم.اما این یک حقیقت است که با یک عذرخواهی نمی توان شکاف در روابط را پوشاند.آنهایی که می خواهند از اسرائیل محافظت کنند باید روابط را با آمریکا حفظ کنند.

لیونی افزود: تنش در روابط از نبود توافق در مسائل امنیتی ناشی نمی شود زیرا در تابستان و در زمان جنگ (غزه)آمریکا از اسرائیل حمایت کامل کرد.این اختلاف و تنش به خاطر شهرک ها و اعلامیه های ساخت آنها است.این آسیب زننده است و به افزایش جو بی اعتمادی کمک می کند.آنهایی که خواهان اسرائیل بزرگتر هستند به روابط با آمریکا آسیب می زنند که تبعات مضری برای امنیت اسرائیل دارد.

این مقام صهیونیست گفت:افراد افراطی چون نفتالی بنت وزیر اقتصاد،رگیو ،دانی دانون معاون پیشین وزیر دفاع هم به امنیت اسرائیل آسیب وارد می کنند.در حالیکه آمریکا تلاش می کند که در صحنه جهانی و سازمان ملل  به اسرائیل کمک کند،ما نباید به این موضوع حمله کنیم و این انتقاد من از نتانیاهو است.

وی درباره اوضاع بیت المقدس (قدس اشغالی)گفت: اوضاع بیت المقدس به شدت رو به وخامت گذاشته است اما با اعلام ساخت شهرک‌های جدید و صدور بیانیه‌های مختلف از طرف وزرا درباره اینکه درباره بیت المقدس سازش نمی کنیم ،تنش کاهش پیدا نمی‌کند.

لیونی درباره مذاکرات سازش گفت:ما به تلاش خود برای صلح ادامه خواهیم داد.اگر ما احساس می کنیم که نمی توانیم به مذاکرات صلح با فلسطینی ها بازگردیم خود باید مبتکر فرایندی در این باره شویم. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار