پنتاگون در حال برنامه ریزی برای اعزام بیش از 500 جاسوس به نقاط مختلف جهان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، " پنتاگون" وزارت دفاع امریکا  در حال برنامه ریزی برای اعزام بیش از 500 جاسوس مخفی به نقاط مختلف جهان است.

به گزارش واشنگتن‌ پست، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بعد از تجدید نظر و تقلیل تعداد عوامل جاسوسی خود، قصد دارد تا ۵۰۰ جاسوس به کشورهای مختلف اعزام کند.

واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد، این تعداد تقریبا نصف آماری است که در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شده بود. تشکیل «سرویس مخفی دفاعی» نیز در همین سال اعلام گردید.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این طرح، که می‌توانست با سیا (سازمان جاسوسی امریکا) رقابت کند، تحت فشار قانونگذارانی که هدف و هزینه آن را زیر سؤال بردند، تقلیل یافت.

واشنگتن پست در گزارش خود نوشت این طرح در ابتدا خواستار استقرار حدود هزار جاسوس بود تا در کنار سیا و "ستاد فرماندهی عملیات ویژه مشترک ارتش امریکا" فعالیت کنند.

به موجب این تجدید نظر، وظایفی که به اکثر این جاسوسان محول خواهد شد بیشتر معطوف به جمع‌آوری اطلاعات برای وزارت دفاع امریکا خواهند بود.

یکی از مقامات سابق اطلاعاتی امریکا که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت هدف از این تجدید نظر این بود که مقیاس این سرویس را در اندازه‌ای "کوچک ولی با کارایی بالا" حفظ کنیم.

وی افزود عوامل مخفی و جاسوسی امریکا به "مکان‌های بسیار دشواری در سراسر جهان" از جمله بخش‌هایی از آفریقا و خاورمیانه، فرستاده خواهند شد.

واشنگتن پست در گزارش خود این تغییر را نشان‌دهنده عقب نشینی مقامات پنتاگون دانسته است که قصد داشتند یک سرویس جاسوسی را که مدتها ردیف دوم سیا تلقی می‌شد، تغییر دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پنتاگون ، جاسوس ، مناطق ، مختلف ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار