قزوین؛

بیش از 70 درصد موقوفات قزوین در زمینه اطعام عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف قزوین با اشاره به این که بخش زیادی از موقوفات در کشور در مورد برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا است، گفت: بیش از ۷۰ درصد موقوفات قزوین در زمینه اطعام عزاداران حسینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حجت الاسلام  نوروزی افزود: استان قزوین از استان‌هایی است که در بیشتر موقوفات این استان از اطعام عزادارن امام حسین(ع) یاد شده است، بر همین اساس امسال از عواید موقوفات مرحوم حاج محمدحسین خزانه، موقوفه مرحوم مولاوردیخانی، موقوفه شیخ الاسلامی، موقوفه امینی، موقوفه سیدجوادی نزدیک به یک هزار نفر در استان قزوین اطعام شدند.

حجت الاسلام نوروزی وقف برای سید الشهدا را پشتوانه اقتصادی مراسم عزاداری حسینی دانست و افزود: واقفین خیراندیش با درک صحیح از وضعیت زمان خود، دست به کار بزرگی زدند و امروز هم خیران می‌توانند در عرصه‌های مختلف به این سنت حسنه اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: در سال 88 در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در مورد اطعام عزاداران حسینی، 6 میلیون و 412 هزار و 282 نفر، در سال 89، 6 میلیون و 881 هزار و 551 نفر، در سال 90 ، 7 میلیون و 432 هزار و 256 نفر و در سال 91 ، 7 میلیون و 276 هزار و 15 نفر  و در سال 92 بیش از 12 میلیون نفر در سطح کشور اطعام شدند.

انتهاي پيام/ا

برچسب ها: وقف ، اطعام ، قزوین ، کرمان ، قم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.