نویر از رسیدن به رکورد الیور کان بازماند

گلی که مارکو رویس بازیکن دورتموند وارد دروازه مانوئل نویر کرد موجب شد وی از رسیدن به رکورد الیور کان باز بماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو اسپرت، تیم بایرن مونیخ در 7 بازی گذشته هیچ گلی دریافت نکرده بود و مانوئل نویر دروازه‌بان ملی پوش باواریایی‌ها 689 دقیقه دروازه را در برابر مهاجمان حفظ کرده بود تا آنکه در دیدار شب گذشته بایرن مقابل بورسیا دورتموند، مارکو رویس با ضربه سر گلی زیبا وارد دروازه نویر کرد و او را از رسیدن به رکورد الیور کان محروم ساخت.

البته نویر با 689 دقیقه بازی بدون دریافت گل نام خود را به عنوان پنجمین سنگربان موفق تاریخ فوتبال آلمان ثبت کرده است فهرست دروازه‌بانان آلمانی که بیشترین مدت دروازه خود را از گل خوردن حفظ کرده‌اند عبارتند از:

1-    تیمو هیلد براند(2004-2002)- 885 دقیقه
2-    الیور کان (2003-2002) – 802 دقیقه
3-    مانوئل نویر(2012-2011) – 771 دقیقه
4-    الیور کان (1999-1998)- 736 دقیقه
5-    مانوئل نویر(2015-2014) – 689 دقیقه

**گواردیولا: تفاوت بایرن و دورتموند در بازیکنی به نام ریبری بود

پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ پس از پیروزی 2بر یک تمیش مقابل بورسیا دورتموند گفت: فرانک ریبری با ورود خود به زمین کمک زیادی به بایرن کرد او نقطه عطف تیم ما و تفاوت آشکار میان دو تیم بود.
 
براساس این گزارش، بایرن مونیخ تا اواسط نیمه دوم با گل رویس از دورتموند عقب بود ولی با ورود فرانک ریبری در دقیقه 70 به زمین همه چیز به نفع شاگردان گواردیولا تغییر کرد.

پپ در ادامه افزود: قصد داشتم ریبری را مقابل سوبوتیچ قرار دهم تا در موقعیت‌های تک به تک از قدرت فرانک استفاده کنیم. ژابی آلونسو در نیمه اول به خوبی مهار شده بود ولی در نیمه دوم توانست برای این موضوع راه حلی پیدا کند. فکر می‌کنم آمادگی بازیکنان به حدی رسیده که بتوانند در شرایط دشوار برای خود راه حل‌هایی بیابند.

**کمک لواندوفسکی به بایرن

روبرت لواندوفسکی زننده یکی از گل‌های بایرن مقابل دورتموند بود. گواردیولا در مورد وی گفت: لواندوفسکی امروز کمک زیادی به ما کرد. از او خواسته بودیم توانایی‌هایش را در نبرد تن به تن نشان دهد که به خوبی از عهده آن برآمد.
فیلیپ لام و جروم بوآتنگ هم عملکرد درخشانی داشتند.

** ثبت رکوردی جالب توسط لواندوفسکی   

لواندوفسکی با گلزنی مقابل تیم دورتموند که زمانی در آن عضویت داشت حالا به تمامی تیم‌های حاضر در بوندسلیگا گل زده است.

این اولین حضور لواندوفسکی مقابل تیم سابق خود بورسیا دورتموند بود و پس از آنکه اولین گل بایرن را به ثمر رساند توانست فهرست گلزنی‌های خود را تکمیل کرده و دروازه همه 18 تیم حاضر در بوندسلیگا را باز کند.

لازم به ذکر است، لواندوفسکی ملی پوش لهستانی در سال 2010 به دورتموند پیوست و کار خود در بوندسلیگا را آغاز کرد.

** کلوپ: شکایتی از نتیجه ندارم

یورگن کلوپ سرمربی بورسیا دورتموند پس از شکست تیمش مقابل بایرن مونیخ گفت: در نیمه دوم نواقصی داشتیم و بازیکنان دست از فوتبال بازی کردن کشیدند.

زمانیکه نتوانستیم به تیم حریف فشار وارد کنیم می‌دانستم کار دورتموند تمام است. به همین دلیل شکایتی از نتیجه نداشته و معتقدند 2بریک نتیجه‌ای ناعادلانه نبود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار