اصرار قطر در حمایت از تروریسم

سخنگوی عملیات "الکرامه" در لیبی که خلیفه الحفتر فرماندهی آن را به عهده دارد فاش ساخت، یک هواپیمای قطری، سلاح و تجهیزات جنگی وارد شهر مصراته که تحت سیطره شبه نظامیان است، کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبر گزاری سوریه "سانا"؛ روزنامه "دیلی تلگراف" انگلیس، چندی پیش در مقاله ای از نقش فعال امیر نشین قطر از مدت ها پیش در سرمایه گذاری و تسلیح شبه نظامیان افراطی در لیبی خبر داده بود؛  به گونه ای که مسئولان غربی، ورود سلاح های قطری به شهر مصراته لیبی را زیر نظر گرفتند و طبق گزارش یکی از همین مسئولین غربی، دولت قطر همچنان بر روند ارسال سلاح از راه هوایی به فرودگاه مصراته ادامه می دهد.

حجازی در اظهارتی تاکید کرد، ارتش لیبی بر 95 درصد شهر بنغازی، واقع در شرق کشور تسلط یافته است.

در همین راستا، "ونیس بوخماده" فرمانده یگان ویژه، گفت، یگان ویژه "صاعقه" بر راه خروجی واقع در شرق بنغازی و نیز چهار پادگان نظامی که در درگیری با نیروهای افراطی از دست داده بودیم، دوباره سیطره یافت.

او افزود: ارتش، افراطگرایان را از منطقه ی "المطار" و پادگان "سابع عشر" در بنغازی بیرون رانده و تعدادی از مناطق دیگر را از لوث وجودی اعضای "انصار الشریعه" پاک ساخته است.
در این میان، هلال احمر لیبی، پنج جسد از مناطق مختلف در شهر بنغازی یافته و دفتر اطلاع رسانی هلال احمر لیبی تائید کرده است که گروه جست وجوی این ارگان، سه جسد در منطقه "سلمانی" بنغازی و یک جسد مجهول الهویه در نزدیکی ایستگاه اتوبوس در منطقه ی الصابری این شهر یافته اند.

در مقابل، یک منبع نظامی در اظهاراتی از درگیری شدید در محور غربی نزدیک به دانشگاه بنغازی خبر داده است که در پی آن خسارت سنگینی به شبه نظامیان وارد شد.

از دو هفته پیش تا کنون، درگیری های شدیدی در برخی ملات بنغازی میان گروه های افراطی "انقلابیون بنغاری" و یگان های ارتش لیبی شکل گرفته که منجر به کشته شدن بیش از 200 تن از نیروهای دو طرف شده است.

از طرفی دیگر، منابع پزشکی از بیمارستان های صحرایی در شهر "ککله" واقع در جنوب غرب طرابلس، از پذیرش 13 جسد خبر داده اند که در میان آنها، جسد سه تن از فرمانده هان میدانی شبه نظامیان که در درگیری با ارتش به هلاکت رسیده اند، به چشم می‌خورد.

این منابع تصریح کرده اند که شرایط در شهر "ککله" بسیار بد است و اشاره کرده اند، به دلیل درگیری های موجود در این شهر، امکان انتقال اجساد و مجروحان به بیمارستان ها، بسیار سخت سده است.

گقتنی است، درگیری های مسلحانه از چندی پیش تاکنون، میان نیروهای ارتش و نیروهای افراطی باصطلاح "فجر لیبی" در جنوب غربی طرابلس ادامه دارد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار