بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

ریشه "۱۳ آبان" در عاشورای حسینی است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای سیزدهم آبان را فرهنگی دانست که ریشه در عاشورای حسینی دارد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای را به مناسبت 13 آبان به شرح ذیل صادر کرد.

سیزدهم آبان صرفا حادثه و واقعه‌ای تاریخی نیست، بلکه فرهنگی عظیم از مفاهیم و ارزش‌های والای اسلامی است، فرهنگی که ریشه در عاشورا حسینی دارد.
 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
مطلبی که از نظر تفکر اسلام ناب محمدی (ص) هیچ جای تردید در آن نیست، این است که مرگ از زندگی ذلت بار زیر یوق استکبار جهانی بهتر است.
 
دیروز ... (13 آبان 58)
 
زمانی که آنها نترسیدند،
 
تاریخ همچنان به سوی غایت الهی خویش رهسپار بود و این بار بعد از هزار و چهارصد سال از بعثت آخرین رسول خدا، مردی از دیار سلمان و از تبار ایران اسلامی، به عهد دیرینه خویش با آخرین فرستاده الهی وفا کرد.
 
در مطلع تاریخ نوین بشریت، تنها ایران اسلامی است که لیاقت حضور می‌یابد و تاریخ صبورانه از عصر انقلاب از دانشگاه می‌خواهد که تاریخ سازی کند تا برای همیشه تاریخ مظلومان به جای تاریخ پادشاهان رسمی شود، تاریخ استقامت برای حق‌طلبان نوشته شود و تاریخ نهضت دینی انبیا دوباره خوانده شود.
 
در عصر انقلاب بت‌شکنانی دیگر از تبار ابراهیم به مصاف ظلمت می‌روند. براستی، اگر آنان نیز بترسند، کار جهان به کجا می‌کشد؟
 
در جهانی که حیات انسان جز با قبول بندگی طاغوت میسر نیست چه باید کرد؟ مگر طاغوتیان راه دیگری نیز باقی گذاشته‌اند؟ چه بهای سنگینی است زندگی در جهانی که برای برخورداری از دنیا باید بندگی اربابان ظلم را پذیرفت.
 
پس او با ندای بلند، جهانیان را خواند: (ای وجدان‌های نیم خفته چشم بیداری بگشایید و ای بیداران گوش فرا دهید: ماییم که بار دیگر تاریخ را به دوش گرفته‌ایم تا جهان را به سرنوشت محتوم خود برسانیم)
 
اینگونه بود که 13 آبان 58 پایان آرامش و آسایش مستکبران و زورگویان شد تا اثبات شود که تا دنیا دنیا است زندگی در مبارزه دائم با شیاطین معنا دارد و عافیت طلبان اسیر خیالات هستند و جوانان پیرو خط امام(ره) نمی‌گذارند اربابان زورگو هرگونه که بخواهند با ملت‌ها رفتار کنند.
 
و امروز در (13 آبان 93)
 
عصر حکومت اکثر جباران منطقه به پایان رسیده‌است و تاریخ به غایت الهی خویش نزدیک و نزدیک تر می‌شود.
 
سیزدهم آبان صرفا حادثه و واقعه‌ای تاریخی نیست بلکه فرهنگی عظیم از مفاهیم و ارزش‌های والای اسلامی است. فرهنگی که ریشه در عاشورا حسینی دارد. فرهنگ ضد یزیدی و ضد اموی، فرهنگ مبارزه با جور و ظلم و فساد و امر به معروف و نهی از منکر و ایستادن تا سرحد جان در برابر ننگ و ظلم و خواری، فرهنگ ضد استکباری و ضد استعماری و مبارزه با شیاطین کوچک و بزرگ و فرهنگ اهتزاز پرچم حکومت عدالت مدارانه ولی عصر در دورانی پر از عزت و اقتدار و خوبی‌ها.
 
همان فرهنگی که امروز خواب را از چشم سردمداران کاخ سفید و اروپایی گرفته و آرام آرام سلطه چند صد ساله‌شان را ذوب می‌کند و نوکران و مریدانشان در منطقه را به وحشت آورده که حتی از یک پیرمرد خمینی(ره) صفت چون شیخ باقر النمر هراسان کرده‌است و آنقدر رویارویی مستقیم با امت اسلام برای اربابان زور، سخت و سنگین و پر شکست بوده که دست به دامن وحشی خویان داعش و افراطیون سلفی شده‌است.
 
و اما از سوی دیگر در بعد داخلی نیز، ما دانشجویان ایران اسلامی هنوز یادمان نرفته است که در سالیان اخیر عده‌ای می‌خواستند فرهنگ عاشورایی ما را به تاراج ببرند و شعار مرگ بر آمریکا را از حافظه سرخ ما پاک کنند و به جای امید به آینده‌ای روشن از جنس جامعه مهدوی ما را در منجلاب لیبرال دموکراسی بیاندازند و البته ما را باکی نیست که تا امام زمان (عج ) و ولایت فقیه را داریم ترسی بر قلوب ما راه ندارد و باور قلبی ما جوانان است که چشم سکاندار انقلاب ما به سمت ظهور است و صحنه را می‌بیند و مسیر را می‌شناسد و با تمام توان ما را رهبری می‌کند.
 
پس خداوند را شاهد می‌گیریم که امروز در سالروز تحولاتی عظیم همچون عاشورا و تبعید امام خمینی(ره) از ایران و تسخیر لانه جاسوسان، در صحنه‌های جهاد علمی و فرهنگی و اقتصادی به کمک مظلومان عالم می‌شتابیم و تا خون در رگ ماست بر پیمانی که حسین در قتلگاه با خدای خود به اثبات رسانید و دین خدا را یاری کرد ما نیز دین خدا را یاری کنیم.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار