شهید نامدار فیضیه

نگاهی به زندگی شهیدی که امام (ره) او را دوست می‌داشت

شهید سید یونس رودباری از شهدای مدرسه فیضیه است که وقتی خانواده او به دیدار امام (ره) رفتند، امام (ره) فرمود: من بهترین عزیزیم را از دست دادم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پس از شهادت سید یونس رودباری خانواده او به دیدار امام (ره) رفتند، امام چون پدر شهید را در حال گریه دید به او فرمودند: این گریه مال شما نیست، این گریه برای من است که بهترین عزیزم را از دست دادم، من سید یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم.

شهید سید یونس حسینی رودباری در سال 1311 در خانواده‌آی متدین و اهل ایمان در روستای آغوزین از توابع شهرستان رودبار استان گیلان دیده به جهان گشود.

سید یونس سالهای ابتدایی را تا ششمین کلاس با نظام قدیم آموزش گذارند و در آن سالها محبت و شور و اشتیاق فراوان او به دنیای طلبگی باعث شد قدم به این وادی نهاده و جهت کسب علوم اهل بیت( ع) وارد حوزه علمیه شود.

با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) به خیل مبارزان انقلابی پیوست و برای پیوستن به مبارزین حوزه مرکزی به قم آمد و در آنجا از سوی ساواک دستگیر شد و به مشهد تبعید و به طور وحشتناکی مورد شکنجه قرار می‌گیرد به گونه‌ای که مدتی نمی‌توانست بنویسد.

وی در حادثه مدرسه فیضیه در سال 42 حضور داشت و با ماموران ساواک و جلادان پهلوی در مدرسه مبارزه می‌کند اما صدمات و جراحات زیادی برداشت و پس از چند روز بر اثر جراحات وارده به شهادت می‌رسد.

مقام معظم رهبری نیر درباره آن روحانی شهید فرمودند: از شهدای مشخص و نامدار مدرسه فیضیه سید یونس رودباری بود همچنین برای آشنایی بیشتر با این شهید به وبلاگ شهید رودباری http://www.seyedyounes.blogfa.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدای ، مدرسه ، فیضیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار