خبرگزاری آلمان: مراسم عاشورا با حضور ميليون‌ها زائر شيعه در کربلا برگزار می شود

خبرگزاری آلمان در گزارشی اعلام کرد که مراسم سالروز شهادت امام حسین (ع) با حضور میلیون ها عزادار شیعهدر شهر کربلا برگزار می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ، مراسم سالروز شهادت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با حضور میلیون ها عزادار شیعه روز سه شنبه در شهر کربلا در 118 کیلومتری جنوب بغداد برگزار می شود .

بر اساس این گزارش، مراسم عاشورا فردا در جوار بارگاه امام حسین (ع) و برادرش عباس در مرکز شهر کربلا برگزار خواهد شد و انتظار می رود میلیون ها شیعه از عراق و دیگر کشورهای اسلامی و عربی در این مراسم حضور یابند.

مراسم امسال عاشورا مانند سالهای قبل در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار خواهد شد و 33 هزار نیروی ارتش، پلیس، سرویس های امنیتی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و نیروهای مقاومت مردمی با استقرار در شهر کربلای معلی و مناطق حومه آن مسئولیت تامین امنیت این مراسم بزرگ شیعیان را بر عهده دارند .

علاوه بر این صدها مامور امنیتی زن عراقی با بازرسی دقیق از زائران زن درحفظ امنیت این مراسم مشارکت خواهند داشت.

منابع امنیتی عراق در استان کربلا پیش بینی کردند بیش از صد هزار زائر شیعه از کشورهای حوزه خلیج فارس ، لبنان ،کشورهای عربی، ایران، هند و پاکستان و نیز اتباع عراقی مقیم خارج به ویژه کشورهای اروپایی در این مراسم بزرگ و پرشور شرکت کنند .

مسئولان محلی استان کربلا برای امنیت هر چه بیشتر زائران عراقی و خارجی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه را تعطیل رسمی اعلام کردند.

مراسم یادبود شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش علاوه بر شهر کربلا در شهرهای نجف ، کاظمین و بارگاه های مقدس این کشور برگزار می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار