رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران:

هیچ تعرفه‌ای برای درمان‌های دستی فیزیوتراپی در کتاب جدید وجود ندارد

رسولی گفت: درمان‌های نوین در هر علمی از جمله علم فیزیوتراپی، مستلزم در نظر گرفتن تعرفه‌های خاص است که در ترجمه کتاب جدید ارزش‌گذاری برای برخی از خدمات نوین فیزیوتراپی، تعرفه‌ایی تعریف نشده است.

دکتر محمد رسولی، رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در تعرفه‌های جدید سال 93، دولت با همکاری شورای عالی بیمه، به خدمات فیزیوتراپی یک کد یا گلوبال داده است که در این کد کلیه خدمات فیزیوتراپی که شامل 4 تا 8 خدمت است، یک تعرفه واحد دارد به عنوان مثال اگر یک فیزیوتراپیست تشخیص دهد برای بیماری چهار خدمت کمک درمانی نیاز است و یا اگر تشخیص دهد هشت خدمت نیاز است، از نظر قیمت، تقاوتی وجود ندارد و این عادلانه نیست و موجب کاهش خدمت‌رسانی شده و به نوعی لطمه به فیزیوتراپی وارد می‌کند و کاهش کارایی را به همراه دارد.

وی در خصوص اعلام تعرفه‌های جدید برای خدمات نوین فیزیوتراپی گفت: در علم روز دنیا در حوزه فیزیوتراپی، درمانی به نام منوآل‌تراپی یا درمان‌های دستی وجود دارد که در کتاب اصلی تعرفه‌گذاری نسبی، تعرفه دارد ولی در کتاب ترجمه شده‌ای که در حال حاضر در دست ما است، هیچ تعرفه‌ای برای این نوع درمان‌ها که در مواردی چون چرخش مهره‌ها، کاربرد بسیار خوب و مؤثری دارد، لحاظ نشده است.

دکتر رسولی در ادامه گفت: ماساژ درمانی از انواع دیگر خدمات فیزیوتراپی است که در کتاب جدید، تعرفه‌ای برایش عنوان نشده است.

وی در آخر انتقادی هم به سازمان‌های بیمه‌گر داشت و گفت: تعرفه‌ای که از طرف دولت برای خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌شود، تصویب نهایی است ولی بیمه‌های تکمیلی از ما تقاضای تخفیف می‌کنند که این در نهایت منجر به کم‌کاری فیزیوتراپیست‌ها می‌شود و ارزش خدمت‌رسانی کاهش پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
با سلام خداقوت به همه عزیزانی که همه سعیشون خدمت به مردم وطنشون . بنده خودم به شخصه از دکتر محمد رسولی سپاسگزارم بابت لطفی که به من داشتن .ایشون زمانی که متوجه میشدند درد کمر و گردنم زیادترمیشه با درمان دستی و ماساژ یا منوآل‌تراپی رایگان شروع به درمان درد میکردند .درصورتی که این درمان هزینه ای درخورتوجه دارد . امیدوارم زحمات این بزرگوارن دیده شود وذر نهایت منجر به کم‌کاری فیزیوتراپیست‌ها نشود و ارزش خدمت‌رسانی کاهش پیدا نکند..درپایان برای همگی ازجمله دکتر محمد رسولی آرزوی سلامتی میکنم .