حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم یوم الله 13آبان:

مذاکره کنندگان با تاسّی از امام حسین‌(ع) از موضع قدرت مذاکره کنند/ گفتگوهای ما اتمام حجت با آمریکاست

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: همان گونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا از موضع قدرت وارد مذاکره با عمر سعد ملعون شدند، دولتمردان ما هم باید به تاسی از ایشان در مذاکراه با طرف غربی از خودشان ضعف نشان ندهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "علیرضا پناهیان" در مراسم یوم‌الله 13 آبان که امروز( سه شنبه) همزمان با عاشورای حسینی مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با امام حسین(ع) شکل گرفته و به اوج خود رسیده است گفت: نگاهی به شعارهای مردم در دوران انقلاب نشان می‌دهد که مردم در آن دوران، یزید و شمر زمان خود را شناخته بودند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه عاشورای امسال از همه سال‌های دیگر استکبار ستیز تر است اظهارداشت: امروز عاشورایی است که اگر مصادف با 13 آبان هم نبود باید در نوحه‌ها و شعارهایمان فریاد مرگ بر آمریکا موج می‌زد. 

این استاد اخلاق با اشاره به شباهت‌های جنایتکاران واقعه کربلا و مستکبران جهان امروز، تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که همان گونه که هم فکرانشان در 1400 سال پیش امام حسین(ع) را به شهادت رساندند آنها هم امروز باید مومنین منطقه را سر ببرند و به شهادت برسانند.

وی ادامه داد: مستکبرین باید بدانند که تعداد یاران امام حسین(ع) امروز دیگر 72 تن نیست و حتی ما 72 میلیون هم نیستیم بلکه امروز تمام مردم منطقه در پیروی از سرور و سالار شهیدان اهل مقاومت و جهاد هستند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه امروز در سطح منطقه سرهای مردم به سبب محبت حسین(ع) از تن جدا می‌شود اظهار داشت: امروز ما شاهدیم که در سطح منطقه هزاران کودک فقط به سبب ارادت به حسین بن علی(ع) توسط تروریست‌های خون آشام که ایادی مستکبرین هستند سر از تنشان جدا می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جوانان مسلمان و حتی غیر مسلمان منطقه در دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) جان فشانی می‌کنند تصریح کرد: دنیای استکبار در حال اضمحلال است و مستکبرین به فکر حمایت از تروریست‌ها افتاده‌اند و جنایت‌های تروریست‌ها به قدری ددمنشانه است که غربی‌ها از حمایت علنی آنها اجتناب می‌کنند.  
 
حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه گریزی هم به مذاکرات پیش روی هسته‌ای دیپلمات‌های کشورمان با طرف غربی زد و اظهارداشت: من به عنوان یک خادم امام حسین(ع) به دولتمردانمان عرض می‌کنم که همانگونه که امام حسین(ع ) در روز عاشورا از موضع قدرت با عمر سعد به مذاکره نشستند شما هم در مقابل طرف غربی ضعف از خود نشان ندهید.
 
وی ادامه داد:‌ مبادا دولتمردان و هیئت مذاکره کننده ما با یک دولت ضعیف و خبیث همچون آمریکا موضع ضعف به خود بگیرد.  
 
حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: دولتمردان ما باید حتی در روابط دیپلماسی از دست دادن با نمایندگان آمریکا که خون شهیدان منطقه از دندان‌های آنها می‌چکد اجتناب کنند.
 
وی اظهارداشت: کنار آمدن با استکبار جهانی و مستکبرین ننگی است که در صورت تحقق بر پیشانی توافق کنندگان تا ابد خواهد نشست.
 
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این که باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده کشورمان به سبب مذاکره با وحشی‌ها، حقوق مضاعف پرداخت شود تصریح کرد: ما به مستکبرین در این روز این پیام را مخابره می‌کنیم که اگر بر سر عقل نیایند ما آن‌ها را به دست خود و سربازان‌مان در منطقه نابود خواهیم کرد.  

وی اظهار داشت: آمریکایی‌های خبیث تصور نکنند که از این گفتگوهای هسته‌ای با ایران می‌توانند برای خود ردایی تهیه کنند بلکه این گفتگوهای ما با آن‌ها در واقع به منزله آخرین اتمام حجت با آن‌ها است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مظلومان منطقه بدانند که ایران اسلامی تا انتقام خون شهیدان منطقه را نگیرد از پای نخواهد نشست، اظهار داشت: ایران اسلامی به همین دلیل که حسین(ع) را فراموش نکرده، هیچ یک از مظلومین جهان و منطقه را فراموش نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ایران اسلامی انتقام خون حسین(ع) را چیزی جز ریشه کن کردن ظلم نمی‌داند.
 
وی با اشاره به این که ایران اسلامی مانند همیشه در کنار مظلومان منطقه خواهد ایستاد بیان داشت: ما می‌دانیم که مذاکره با مستکبرین هیچ نقشی در سرنگونی استکبار نخواهد داشت و این مقاومت و جهاد مردم منطقه است که در نهایت استکبار جهانی را نابود خواهد کرد.
 
حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه با طرح این پرسش که آیا قیام امام حسین(ع) یک قیام غیرعقلانی و احساسی بود، اظهار داشت: برخی یاوه‌سرایان که قیام اباعبدالله(ع) را ناسازگار با منطق و عقلانیت می‌دانند باید بدانند که قیام ایشان عین عقلانیت بود.
 
وی در ادامه به سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: سید حسن نصرالله اخیرا در سخنان عاشورایی خود اعلام کرد که ما وقتی می‌بینیم دشمنان ما می‌خواهند با وارد شدن به سرزمین‌مان ما را به خاک و خون بکشند بهترین راه مقابله را آن می‌بینیم که در خاک آن‌ها با آن‌ها مواجه شویم و این یک برخورد عقلانی، عزتمندانه و عاشقانه است.  
 
حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: کسانی که تصور این را ندارند که بفهمند عقل و عشق در عاشورا در هم آمیخته بود نباید به قیام امام حسین(ع) توهین کنند.   
 
این استاد حوزه و دانشگاه با عقلانی خواندن قیام حسینی و راهبردهای کلان جمهوری اسلامی ایران گفت: عقل به ما می‌گوید اگر مقاومت‌ها ادامه‌دار شود استکبار در مقابل ما زانو می‌زند.
 
وی ادامه داد: عقل به ما می‌گوید اگر فتنه‌گران 88 نبودند دشمن اینقدر جرات پیدا نمی‌کرد که ما را محاصره اقتصادی کند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کسانی که عقل ندارند حق تنفس در فضای سیاسی عاقلانه این کشور را ندارند، اظهارداشت: عقل به ما می‌گوید جامعه ما قدرت مقابله با تحریم‌های غربی‌ها را دارد.
 
حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطر نشان کرد: عقل ما دو دهه پیش به ما گفت که ما در آینده قدرت اول منطقه خواهیم شد و امروز ما شاهدیم که قدرت اول منطقه هستیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، امام حسین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار