مقاله‌نويس صهيونيست:

اقدامات سيسی باعث شده تا نوار غزه بار ديگر در اختيار اسرائيل قرار بگيرد

مقاله نویس صهیونیست با اشاره به اقدامات عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر علیه نوار غزه و تشدید محاصره فلسطینیان در آن و قطع کامل ارتباط غزه با مصر نوشت این منطقه بار دیگر در اختیار اسرائیل خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مقاله نویس روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی نوشت شماری از تحلیلگران ارشد در قاهره به ردپای اسرائیل در اظهارات ناراحت‌کننده عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در خصوص قطع ارتباط با شمال سینا و حفر کانال عمیقی در مرزها با غزه و احداث دیوار بتونی بلند در طول مرزها با نوار غزه اشاره کردند.

این تحلیلگران معتقدند شماری از کارشناسان اسرائیلی در مشورت‌دهی و توصیه به مصر مشارکت کرده‌اند تا جنگ با تروریسم در سینا در خدمت اسرائیل باشد.

این مطلب در مقاله سمدار پری تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونوت آمده است. پری نوشت جنگی که سیسی اعلام کرده است باعث می شود ارتباط یک میلیون و پانصد هزار نفر از ساکنان سینا با دو میلیون نفر از ساکنان غزه تا اطلاع ثانوی قطع شود و تا اطلاع ثانوی نیز مشخص نیست گذرگاه مرزی مصر در رفح چه مدت بسته خواهد بود بنابراین غزه بار دیگر در اختیار اسرائیل خواهد بود.

این تحلیلگر اسرائیلی نوشت نظارت ویژه ای روی نقل و انتقال اموال از بانکهای بیروت و آنکارا برای تأمین مالی تروریسم و قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی خواهد شد.

وی افزود همه شرکت کنندگان در جنگ علیه تروریسم معتقدند تروریستها و بیشتر از آنان یعنی اعزام کنندگان تروریستها قصد ندارند تسلیم شوند در نیتجه با وجود ممنوعیت کامل تردد در شمال سینا از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت صبح، تروریستها از هم اکنون برای حمله بعدی آماده می شوند و همه تونلها بین غزه و مصر بسته نشده است. دلیل این مطلب نیز عملیات اعضای هسته ای است که چند روز پیش 33 افسر و سرباز مصری را در سینا به قتل رساندند و از طریق تونلها اعضای این هسته ناپدید شدند و هسته جدیدی جایگزین شد و عملیات دیگری انجام داد.

پری نوشت: مشت آهنین سازمانهای امنیتی مصری در حل این معما موفق نبوده است و امکان دارد اعضای این هسته از یک شاخه محلی القاعده بوده باشند زیرا بین حماس در غزه و جنبش اخوان المسلمین در مصر ارتباط وجود دارد یا آنکه داعش موفق شده است نفوذ کند و نیروی محلی به خدمت بگیرد اما یک موضوع روشن است و آن است که بدون کمک بدوی‌ها امکان طراحی و آمادگی میدانی وجود ندارد.

از طرف دیگر بدون کمک بدوی‌ها ارتش مصر نیز در جمع‌آوری اطلاعات و تعقیب هسته های تروریستی با دشواری مواجه خواهد بود. تنها رؤسا و شیوخ قبایل بدوی از محلهای پنهان شدن اطلاع دارند.

آنان از انتقامجویی ارتش می ترسند اما بیشتر ترس آنان از تروریستهایی است که به شیوه داعش در سینا نیز سر می برند اما این قضیه در رسانه‌های مصری اعلام نشده است . همین موضوع نیز اتفاقی نیست زیرا خبرنگاران از سینا ، دور هستند.

پری افزود : این نبرد برای ماندن سیسی است. یک وکیل مصری دیروز به سرعت علیه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر و مقام امنیتی منصوب مرسی شکایت کرد که چرا در سینا اجازه دادند تونلسازی ادامه یابد.

پری در ادامه مقاله اش به تخلیه 1100 خانواده مصری در سینا و تخلیه فوری 800 خانه مسکونی و محل تجاری و دو مسجد و چند مدرسه در طول مرزها با غزه و به وعده های داده شده به این عده اشاره کرد و نوشت هر کس در منطقه مرزی سینا با غزه بخواهد از تخلیه این منطقه خوددداری کند تهدید خواهد شد و غرامتی نیز به او پرداخت نخواهد شد و زندانی نیز خواهد شد.



انتهای پیام./

برچسب ها: سیسی ، مصر ، عرب ، اسرائیل ، غزه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار