"انانیموس" گروهی از هکرهایی که فعالیت اجتماعی دارند، راهپیمایی" یک میلیون ماسک" را در مرکز لندن سازماندهی کرده اند و در همین حال پلیس لندن و تظاهرات‌کنندگان با یکدیگر درگیر شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، پلیس لندن و تظاهرات‌کنندگان مخالف تدابیر ریاضتی دولت انگلیس با یکدیگر درگیر شده‌اند.

گروهی از هکرهایی که فعالیت اجتماعی دارند (هکتیویست ها) موسوم به "انانیموس" راهپیمایی در حال برگزاری "یک میلیون ماسک" را در مرکز لندن سازماندهی کرده اند.

هدف از این راهپیمایی، اعتراض به تدابیر ریاضتی، برنامه‌های جاسوسی گسترده و حملات دولت انگلیس به حقوق بشر است.

برگزاری تظاهرات مشابهی نیز در صدها شهر در سراسر جهان سازماندهی شده است.

ده‌ها پلیس ضد شورش در اطراف میدان ترافالگار مستقر شده‌اند. معترضان برای آغاز راهپیمایی به سوی مجلس عوام و اعیان انگلیس در این میدان تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی صورت خود را با ماسک پوشانده‌اند تا شناخته نشوند.

سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار نفر در تظاهرات مشابهی شرکت کردند اما پلیس انگلیس از احتمال شرکت تعداد بیشتری از معترضان در راهپیمایی امسال بیمناک است.

گروه موسوم به "انانیموس" در آستانه برگزاری این راهپیمایی پیامی به "نهادهای قدرت جهان" ارسال کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: "پیام ما خطاب به دولت‌های ظالم این است: انتظار نداریم که کمپین‌ ما در یک چارچوب زمانی کوتاه مدت تکمیل شود. با این وجود، شما بر این توده‌های خشمگین غلبه نخواهید کرد."

اعضای این گروه می‌گویند مقامات دولت انگلیس "انانیموس را دشمن خود می داند" و این گروه را "تا حد قابل توجهی خشمگین کرده‌است."

دولت کنونی انگلیس وقتی در سال ۲۰۱۰ به قدرت رسید در تلاش برای مهار بدهی فزاینده و رشد اقتصادی کند این کشور اجرای تدابیر ریاضتی را آغاز کرد، اما اجرای این سیاست‌ها به بروز مخالفت و اعتراضات عمومی در سال‌های اخیر منجر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار