فرانسه برای ارتش لبنان بالگرد، هواپيمای بدون سرنشين و خودروهای نظامی ارسال می‌کند

فرانسه در آغاز سال 2015 تحویل مجموعه ای از تجهیزات نظامی به لبنان را شامل بالگرد، موشک های ضد تانک، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای گشتزنی در چهارچوب قراردادی سه میلیارد دلاری با سرمایه گذاری عربستان سعودی با هدف کمک به بیروت برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع از وزارت دفاع فرانسه با اشاره به این مطلب که اطمینان از اینکه ثبات لبنان تحت تاثیر بحران سوریه قرار نگیرد، از اهمیت زیادی برخودار است، تاکید کرد دیدگاه‌های پاریس و ریاض درباره این مسئله باهم یکسان است.

برای این منظور روز سه شنبه قراردادی میان وزارت دارایی عربستان و شرکت فرانسوی اوداس، صادر کننده تجهیزات نظامی، در ریاض امضا شد.

وزارت دفاع فرانسه تصریح کرد تحویل سلاح ها از سه ماهه نخست سال 2015 اغاز خواهد شد و تا سه سال دیگر طول خواهد کشید.

مرحله نخست تحویل سلاح ها به تجهیزاتی نظیر خودرو، توپ و موشک های ضد تانک که از ارتش فرانسه تامین خواهد شد، مربوط می شود و سپس فرانسه برای ارتش لبنان تجهیزاتی تامین خواهد کرد که به تدریج تولید خواهد شد و در نهایت نیز بالگردها به ارتش لبنان تحویل خواهد داد.

این مقام وزارت دفاع فرانسه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد فهرست تجهیزات مورد توافق قرار گرفته که مستلزم ماه ها مذاکره بود، با نیازهایی که نیروهای مسلح لبنان شناسایی کرده اند، منطبق است. ارتش لبنان برای انجام ماموریت امنیتی و اطلاعاتی خود با کمبود تجهیزات و عدم برخورداری از آموزش کافی و مناسب مواجه است.

در این قرارداد بالگردهای جنگی و بالگردهای حمل و نقل سنگین، خودروهای زرهی، توپخانه سنگین از جمله سامانه های کازار (Caesar)، خودروهای نظامی گشتزنی و تجهیزات ارتباطی و نظارتی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین نوع اس دی تی آی گنجانده شده است تا توان اطلاعاتی ارتش لبنان بهبود یابد.

این منبع تصریح کرد طرح تحویل تجهیزات بین ستاد مشترک ارتش لبنان و مقامات نظامی فرانسوی تهیه شده است که نیمی از آن شامل تجهیزات زمینی است و نیم دیگر به تحرکات هوایی و ظرفیت و توانمندی های دریایی مربوط می شود.

این منبع همچنین خاطر نشان کرد خواسته های عربستان مبتنی بر بود که همه این تجهیزات بدون اتلاف پول برای نوسازی ارتش لبنان مورد استفاده قرار گیرد و فرانسه آموزش نیروهای لبنانی را عهده دار شود. این آموزش که منابع مالی آن توسط پاریس تامین خواهد شد، در مدت 10 سال ارائه خواهد شد.

این منبع تصریح کرد وزیر دفاع فرانسه قرار است سی ام نوامبر نیز در باره ان قرارداد به دعوت مقامات عربستانی به ریاض عزیمت کند.

این منبع افزود طرح فرانسه و عربستان به شرکای اروپایی نیز ارائه شده است و با آنها درباره تقویت ارتش لبنان اتفاق نظر وجود دارد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار