لاوروف و کری دیدار می کنند

رسانه های روسیه امروز جمعه اعلام کردند که وزرای خارجه روسیه و آمریکا در پکن دیدار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های روسیه امروز جمعه اعلام کردند "سرگئی لاوروف "و "جان کری" وزرای خارجه روسیه و آمریکا روز شنبه پیش از نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) در پکن دیدار خواهند کرد.

بنا بر اعلام رسانه های روسی، این منبع در وزارت امور خارجه روسیه که خواست نامش فاش نشود، گفت : " لاوروف و کری هشتم نوامبر در حاشیه تدارک مقدمات برگزاری نشست سران اپک در پکن با یکدیگر دیدار می کنند."

این دو نفر که به رغم بحران های سوریه و اوکراین، بانی گفتگو بین مسکو و واشنگتن هستند، آخرین بار 14 اکتبر در پاریس با یکدیگر دیدار کردند. در سال 2014 آنها بیش از ده بار با هم دیدار داشتند.

سران منطقه آسیا و اقیانوس آرام، بلوک منطقه ای که نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارد، روزهای دهم و یازدهم نوامبر به منظور مجمع سالیانه اپک در پکن گرد هم می‌آیند. در این مجمع ولادیمیر پوتین و باراک اوباما، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

در حال حاضر هیچ دیدار دو جانبه ای بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا پیش بینی نشده است، اما کرملین دیدارهای غیررسمی بین این دو را منتفی ندانسته است.

پس از نشست سران اپک، قرار است نشست سران گروه 20 در روزهای 15 و 16 نوامبر در شهر بریزبن استرالیا برگزار شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، لاوروف ، کری ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار