خطیب جمعه نجف: نیازی به بیگانگان نداریم/نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی، به تنهایی قادر به پاکسازی کشور از دار و دستۀ داعش هستند

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به کارشکنی آمریکا در تحویل سلاح به عراق، تأکید کرد که مردم به تنهایی می توانند این کشور را از داعش پاکسازی کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حجت الاسلام سید صدر الدین القبانچی، در خطبه نماز جمعه در حسینیۀ بزرگ فاطمیه در نجف اشرف تاکید کرد: نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی، به تنهایی قادر به پاکسازی کشور از دار و دستۀ داعش هستند، و این کار را در کوتاه مدت انجام خواهند داد و پیروزی های آمرلی و جرف الصخر بهترین گواه بر این مدعا هستند.

وی با بیان این که جامعه جهانی در مبارزه با داعش صادق نیست، خاطر نشان کرد: آمریکا حاضر نیست به عراق سلاح بدهد و این در حالی است که عراق نیازی به سربازان بیگانه یا سربازان آموزش دیده نیست، بلکه نیازمندِ سلاح و پشتیبانی از نیروهای عراقی است.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، در 18 اکتبر سال جاری میلادی تاکید کرده بود که عراق، نیازی به نیروهای زمینی بیگانه برای مبارزه با داعش ندارد بلکه به پشتیبانی هوایی و استفاده از تجارب نظامی کشورها و سلاح برای ارتش عراق نیازمند است.

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین با تجلیل از فشارهای مردمی و بین المللی که عربستان را ناچار به صرفنظر از اعدام آیت الله نمر النمر کرد، گفت: امکان ندارد که کشورهایی عقب مانده، بخواهند مرتکب چنین جنایتی شوند و ما در قبال آن ساکت بمانیم.

القبانچی تاکید کرد: صدور حکم موسوم به عفو آیت الله النمر، به مثابه پیروزی اندیشه، انسانیت و تشیع است.

القبانچی پیش از این هشدار داده بود که عربستان با صدور حکم اعدام آیت الله نمر النمر، مرتکب اشتباهی بزرگ شده و با دست خود قبر خود را کنده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار