نخست‌وزیر دولت موقت لیبی روز گذشته با فرستاده رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف درباره تحکیم روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه الشرق الاوسط، "عبدالله الثنی"، روز گذشته با "حسین اکبری" فرستاده "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری ایران دیدار کرد که در این دیدار "المهدی حسن اللباد" معاون امور امنیتی نخست‌وزیر لیبی و "محمد الدایری" وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی نیز حضور داشتند.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر الثنی منتشر کرد، سفر فرستاده ایرانی و فرستاده‌های برخی کشورهای جهان به مقر مجلس نمایندگان در شهر "طبرق" و نیز مقر موقتی دولت در شهر "البیضاء" در راستای تأکید بر حمایت این کشورها از مشروعیت انتخابات در لیبی و روند دموکراتیک این کشور است.

این بیانیه افزود فرستاده ایران بار دیگر بر حمایت تهران از مشروعیت مجلس نمایندگان و دولت موقت نشات گرفته از آن که حاصل انتخاب ملت لیبی بوده است، تأکید و آمادگی ایران برای حمایت از دولت لیبی در زمینه‌های متعدد و کمک رسانی به ایجاد نهادهای دولتی از جمله ارتش و پلیس اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است طرفین بر تقویت روابط دو جانبه میان ایران و لیبی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سایر زمینه‌های مورد توجه دو کشور و نیز سفرهای متقابل متخصصان این کشورها جهت ایجاد بستری برای همکاری‌های آینده توافق کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار