پلیس ایرلند شمالی در شهر "دیری" این کشور، مردی را به اتهام دست داشتن در اعمال تروریستی در سوریه بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه گاردین، فاش ساخت که پلیس ایرلند شمالی در شهر "دیری" این کشور، مردی را به اتهام دست داشتن در اعمال تروریستی در سوریه بازداشت کرد.

این روزنامه گفت: پلیس ایرلند شمالی، "ایمون برادلی" که 25 سال سن دارد را پس هجوم به منزل او در منطقه "کریغان" واقع در شهر "دیری" بازداشت کرده و اکنون، پس از انتشار تصاویری از خود که در آن سلاحی از طراز "ای کی 47" با خود حمل می کند و لباس تروریست ها را بر تن دارد، مورد بازرسی و تحقیق است.

"گاردین" اشاره می کند که "برادلی" پس از آنکه به خانواده خود گفت برای سپری کردن تعطیلات خود به ترکیه سفر می‌کند، جهت پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه رفته و گمان می رود که این شخص، طی چند روز گذشته به ایرلند بازگشته باشد.

در همین راستا، روزنامه "دیلی میل" نیز، از ناپدید شدن دو برادر در پایتخت اتریش، "وین" خبر داده است و مقامات اتریشی، بیم آن دارند که این مسئله، جدیدترین سفر نوجوانان برای جنگ در کنار گروه تروریستی داعش در سوریه باشد.

این روزنامه می افزاید: این دو برادر که "ویولیتا" و "وکتوریا" (17 و 16 ساله) نام دارند، از شنبه گذشته ناپدید شده اند و همانطور که نگرانی پدر و مادر آن دو درست بوده، این دو نفر، راه دو دختر دیگر اتریشی با نام های "سابینا" و "سمره" که چندی پیش برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده اند را رفته اند.

"دیلی میل" همچنین، چند روز پیش فاش ساخت، گروه تروریستی داعش که وحشیانه ترین جنایت ها را در سوریه و عراق مرتکب می شود، دامنه ی عملیات خود را به جذب زنان از طریق صفحات اجتماعی اینترنت و بهره کشی از آنان در ارتکاب جرایم خود گسترش داده است.

شورای امنیت نیز، ماه گذشته گزارش داده بود که انبوهی از تروریست های بیگانه به سمت سوریه و عراق، به شکلی بی سابقه سرازیر شده اند؛ به نحوی که 15 هزار جنگجو، جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش و و دیگر گروه ها، وارد این دو کشور شده اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار