نماینده پارلمان ترکیه:

طی چند هفته گذشته، هزار تروریست از مرز ترکیه وارد سوریه شده‌اند

محمد علی ادیب اغلو، فاش ساخت، طی سه هفته گذشته، بیش از هزار تروریست، از مرزهای ترکیه، با آگاهی دولت "عدالت و توسعه" ترکیه، وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی ادیب اغلو، نماینده حزب "جمهوری" و عضو کمیسیون امور خارجه پارلمان ترکیه، فاش ساخت، طی سه هفته گذشته، بیش از هزار تروریست، از مرزهای ترکیه، با اطلاع دولت "عدالت و توسعه" ترکیه، وارد سوریه شده اند.

روزنامه ترکیه، چندی پیش، استمرار پیوستن ترک ها به گروه تروریستی داعش در سوریه، تحت حمایت دولت این کشور که چشم خود را بر روی این تروریست ها بسته و روند نفوذ آنان به خاک سوریه را تسهیل می بخشد را تائید کرده بود.

روزنامه "جمهوری" ترکیه نیز، به نقل از نماینده ی پارلمان ترکیه، ادیب اغلو نوشت: کامیون ها پر از سلاح، پس از نیمه های شب، به بهانه انتقال کمک‌های بشر دوستانه، از اسکندرون ترکیه به سوریه ارسال شده و اشاره کرده است که جنگجویان جبهه النصره، در حالیکه دولت ترکیه چشم خود را بر این مسائل بسته، در روستاهای مرزی، بر این تسلیحات دست یافته اند.

این روزنامه به نقل از اغلو می افزاید: تروریست‌ها، در قالب گروه های 20 و 25 نفره، از سه هفته پیش، با اتوبوس ها بین شهری به انطاکیه می آیند و از آنجا، سوار اتوبوس های دیگری که آنان را به یکی از روستاهای مرزی از توابع یایلاداغ و ریحانیه منتقل می سازد، می شوند، سپس از آنجا وارد سوریه می‌شوند.

این نماینده ترک توضیح می دهد که حدود هزار تروریست، از این طریق از مرز ترکیه عبور کرده و جهت پیوستن به گروه های تروریستی، وارد "ادلب" و "حلب" شده اند.

ده ها گزارش وجود دارند که حمایت دولت ترکیه و تعدادی از رژیم های عربی از گروه های تروریستی در سوریه، با سرمشق گرفتن از آمریکا، به هدف براندازی دولت سوریه را تائید می کنند که این امر، موجب گسترش اقدامات جنایتکارنه این گروه های تروریستی و خطر آن علیه منطقه و جهان گردیده است.

وزیر خارجه ترکیه، مولود چاوش اوغلو، خود به انعقاد معامله تبادل اسرا با گروه تروریستی داعش، جهت آزادی گروگان های ترک در موصل عراق، اذعان کرده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار