وال استریت ژورنال:

انتظار نمی‌رود تا قبل از 24 نوامبر، پیشرفتی در مذاکرات ایران و آژانس حاصل شود

یک روزنامه آمریکایی نوشت: انتظار نمی‌رود تا قبل از سررسید 24 نوامبر، هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاصل شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا، روز شنبه در مقاله‌ای به قلم "لارنس نورمن" نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته اعلام کرد: گفتگوهای ایران با آژانس هسته‌ای سازمان ملل در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته‌ ایران، متوقف شده و لذا انتظار هیچ پیشرفتی در این گفتگوها تا زمان سررسید تعیین شده برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران، نمی‌رود. 

این روزنامه مدعی شد عدم پیشرفت ایران در مذاکرات با آژانس، باعث نگرانی شش قدرت جهانی که در حال مذاکره با این کشور درباره دستیابی به توافق گسترده و جامع هسته‌ای هستند، شده است. دولت های اروپایی و آمریکا بارها هشدار داده‌اند آنان نیاز دارند شاهد پیشرفت‌های بیشتری در گفتگوهای جاری میان ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشند، تا امضای توافق (جامع) هسته‌ای ممکن شود. 

در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است  گفتگوهای کارشناسی با ایران تا 2 نوامبر ادامه داشته است، اما این گفتگوها تا بعد از 24 نوامبر به حالت تعلیق درآمده است. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار