انبارلویی مطرح کرد

عملكرد صداوسیما در كور كردن چشم فتنه، ستایش‌برانگیز است / شبكه‌های خبری كه در دوران سرافراز در معاونت برون مرزی پدید آمدند خار چشم دشمنان اسلام بودند

ضرغامی طی یك دهه خدمت در رسانه ملی بارها از سوی مقام معظم رهبری به دلیل مدیریت خوب سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و تولید آثار فاخر و نیز خنثی‌ كردن توطئه‌های دشمنان بویژه در نبرد نرم دشمن مورد تقدیر قرار گرفته است. عملكرد صداوسیما در كور كردن چشم فتنه، ستایش‌برانگیز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت نوشت؛ دكتر محمد سرافراز با حكم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پنجمین رئیس رسانه ملی پس از انقلاب منصوب شد. او اولین كسی است كه از خانواده رسانه ملی با بیش از 20 سال سابقه كار در این رسانه منصوب می‌شود. روسای قبلی به جز ضرغامی چنین پیشینه‌ای نداشتند، وی برادر دو شهید و خود نیز جانباز انقلاب است و از همه مهم‌تر به بیت شریف روحانیت تعلق دارد. پدر بزرگوار او از اعضای برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران بود كه اكنون در دیار باقی آرمیده است. كارنامه او در معاونت برون‌مرزی در مصاف با شبكه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها و امپریالیسم خبری جهان، شفاف و روشن است. شبكه‌های خبری كه به زبان‌های گوناگون در دوران او پدید آمدند خار چشم دشمنان اسلام بودند و میلیون‌ها انسان در سراسر جهان مخاطب اصلی این شبكه‌های خبری هستند.

او در حالی ریاست سازمان را از مهندس عزت‌الله ضرغامی تحویل می‌گیرد كه ركوردی قابل قبول از عملكرد صداوسیما در نشر و گسترش دین و اخلاق و ترویج سبك زندگی اسلامی و نیز پاسداشت وحدت ملی و هدایت افكار عمومی در جهت مصالح و منافع ملی وجود دارد. آقای ضرغامی در دوران پرفراز و نشیب خدمت خود در صداوسیما الحق زحمات زیادی ‌كشیدند كه در حكم مقام معظم رهبری برای معرفی رئیس جدید رسانه ملی از او و همكارانش به نیكی یاد شده و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته‌اند.

ضرغامی طی یك دهه خدمت در رسانه ملی بارها از سوی مقام معظم رهبری به دلیل مدیریت خوب سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و تولید آثار فاخر و نیز خنثی‌ كردن توطئه‌های دشمنان بویژه در نبرد نرم دشمن مورد تقدیر قرار گرفته است. عملكرد صداوسیما در كور كردن چشم فتنه، ستایش‌برانگیز است. كارنامه صداوسیما در حفظ وحدت ملی در سایه پاسداشت فرهنگی اسلامی قابل تقدیر است و این چیزی است كه نباید فراموش شود. او در این مدت 222 گام استوار در سیاست‌های كلان، معاونت سیما و صدا، معاونت امور استان‌ها، معاونت برون‌مرزی، معاونت سیاسی، معاونت آموزش و پژوهش، معاونت رسانه‌های مجازی و مركز امور بین‌الملل و معاونت توسعه و فناوری رسانه برداشته است كه باید این گام‌ها با شتاب بیشتری در فصل جدید كاركرد رسانه ملی ادامه یابد. اكنون راهبرد 10 سال آینده رسانه ملی مشخص شده است. اگر درست عمل شود ما گام‌های بلندتری می‌توانیم برای جهانی شدن صداوسیمای جمهوری اسلامی برداریم.

در حكم مقام معظم رهبری سخن از "مسئولیت تاریخی صداوسیما" به میان آمده است. این مسئولیت به شرح آنچه در پیام آمده؛ حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است.

همچنین بنابر آنچه در این حكم آمده این مسئولیت تاریخی از طریق این ماموریت تاریخی به سرانجام می‌رسد كه؛ فرهنگ و افكار عمومی با تكیه بر فعالیت‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای پیشرفته و عمیق رسانه‌ای هدایت و مدیریت شود. لذا براساس این حكم، وظیفه صداوسیما؛
1- گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی در جامعه است.
2- ترویج سبك زندگی اسلامی - ایرانی است.
3- پشتیبانی رسانه‌ای همه جانبه و مبتكرانه در امر بسیج عمومی ملت است.
4- كمك به مدیریت اجرایی در جهت تامین اهداف و اجرای سیاست‌‌های كلان نظام و تحقق سند چشم‌انداز كشور است.

در حكم مقام معظم رهبری روی "تولید فكر ناب دینی" تاكید شده است. معظم‌له "عزم ملی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی" آحاد جامعه را در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده می‌دانند و تحقق این مهم را در پیوند با سرچشمه‌های تولید فكر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه انقلاب اسلامی تلقی می‌كنند.

قطعا رسیدن به این اهداف بلند در رسانه ملی مستلزم راهبردهایی است كه مشخص شده ودر پیوست حكم ابلاغ خواهد شد.

"تولید فكر ناب دینی" مستلزم یك اتاق فكر فعال در رسانه ملی است. این اتاق فكر كجاست؟ امروز بسیاری از تولیدات شبكه‌های گسترده صداوسیما برون‌سپاری شده است. كمتر تولیدی را می‌توان سراغ داشت كه در درون رسانه ملی در اتاق فكر رسانه ملی طراحی و عملیاتی شده باشد. البته این یك حسن است كه رسانه ملی از تولید ملی در تامین نیازهای خود بهره‌مند می‌شود. اما به هرحال رئیس رسانه ملی مخاطب اصلی پیام و حكم رهبری است و باید در خصوص مطالبات نظام و مردم پاسخگو باشد.

امروز صداوسیما دارای یك دانشگاه است. این دانشگاه یك دانشگاه دولتی است و وابسته به صداوسیماست. لذا كادرهای خود را باید در این دانشگاه تربیت كند تا بتواند ماموریت خود را در انجام "فعالیت‌‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای پیشرفته و عمیق رسانه‌‌ای" عملیاتی كند.

دانشگاه صداوسیما در سال 1348 با نام مدرسه عالی تلویزیون و سینما تاسیس شد. در سال 58 به نام مركز آموزش فنی صداوسیما اولین ارتقای خود را یافت. در سال 61 به صورت دانشكده صداوسیما درآمد و در آخرین مرحله در سال 1391 به دانشگاه صداوسیما ارتقاء یافت. امروز بیش از 30سال از قدمت این مركز حرفه‌ای می‌گذرد. امروز حداقل 7 دانشكده در دانشگاه صداوسیما در رشته‌های مختلف مورد نیاز رسانه ملی فعال است بویژه دانشكده صداوسیمای قم كه به رشته ادبیات نمایشی و نیز دین و رسانه اختصاص یافته، امیدهای رسانه ملی در تولید "فكر ناب دینی" است.

به نظر می‌رسد در فصل جدید فعالیت‌‌های رسانه ملی، انتقال "اتاق فكر" بخشی عظیمی از تولیدات صداوسیما از برون به درون، ضروری به نظر می‌رسد. امروز رسانه ملی این ظرفیت را - چه به لحاظ كادر علمی و فنی و چه به لحاظ كادر فرهنگی و هنری - دارد كه این انتقال صورت پذیرد. لذا در بازآرایی جدید رسانه ملی به این مهم عنایت شود.

صداوسیما طی سال‌های پس از انقلاب بویژه در 10 سال گذشته به لحاظ كمی، رشد خوب و ارزنده‌ای داشته است. بالا بردن كیفیت و غنی سازی محتوا نیاز به "اتاق طراحی پیام" دارد. این اتاق اكنون در رسانه ملی وجود دارد اما باید تقویت شود، آن هم از طریق كادرهای اصلی تربیت شده رسانه ملی كه طی دو دهه اخیر در كوران كار، خاك خورده‌اند و تجربیات گرانسنگی دارند. جوان‌سازی كادرها به این امر مهم كمك می‌كند. سازمان صداوسیما باید پیشگام انتقال قدرت مدیریت، به نسل سوم انقلاب باشد. این نسل قطعا مومنانه‌تر از نسل اول و دوم انقلاب از دستاوردهای اسلام، نظام و انقلاب پاسداری خواهد كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.