در مراسم رونمایی از کتاب تخصصی مداحی عنوان شد

حدادیان: مثل گذشته نیست که در خانه‌هایمان مداحی کنیم، دنیا ما را می‌نگرد / "منصور ارضی": باید به دستورات رهبر انقلاب توجه کنیم، ایشان جهانی فکر می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب نقش مهمی را در برجسته نمودن جایگاه فاخر ذاکران اهل بیت (ع) و ستایشگران خاندان پیامبر اعظم (ص) ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما، مراسم رونمایی از کتب تخصصی مداحی هم اکنون با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علی دارابی، معاون سیمای رسانه‌ی ملی،‌ غلام علی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، پیرغلامان اهل بیت (ع)، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و قریشی دبیر این همایش و نیز حاج منصور ارضی، سعید حدادیان از مداحان اهل بیت(ع) در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

بنابر این گزارش، ابتدای مراسم کلیپی در خصوص معرفی رونمایی از کتاب تخصصی مداحی پخش شد.
 
در ادامه سعید حدادیان، یکی از مهمانان حاضر در سالن همایش‌ها گفت: مثل گذشته نیست که در خانه‌هایمان مداحی کنیم، دنیا ما را می‌نگرد و پدر معنوی ما منصور ارضی از سال‌ها پیش به دنبال نظم نوینی بودند که امروز در این کتاب‌ها جمع آوری شده و رونمایی می‌شود. پیشنهاد می‌کنم که یک دوره بازخوانی و بازنگری، باز آفرینی، نو آوری و هدایت‌ها و محبت‌هایی که رهبر انقلاب به دستگاه سید الشهدا داشتند را بازخوانی کنند.
 
بنابر این گزارش، حاج سعید حدادیان مدت زمانی را به مداحی اختصاص داد.
 
این گزارش می‌افزاید: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با تقدیر از تلاش ستایش گر و عنصر انقلابی و متعهد نسبت به نظام، "منصور ارضی" برای خدمات ارزشمندشان تفکر می‌کنیم و ایشان زحمت بسیاری برای تدوین کتب آموزشی و تخصصی خاندان پیامبر (ص) داشتند. امروزه همه‌ی مخاطبان این سخن امیرالمومنین (ع) را می‌شنوند که مگر می‌توان این خدا را که جامعه‌ی بشری را به سوی یک هدف متعالی آراسته شدند و به تقوا دعوت می‌کند، جز با ابزار تقوا یاری و مدد نمود.
 
وی افزود: باید در همه‌ی عرصه‌ها برای آراسته‌ شدن به این خصیصه از خدای سبحان مدد جوییم و از ظرفیت خویش بهره مند شویم. شایسته است سخنوران و ستایشگران در حوزه‌ی دین با آموزه‌های قرآن آراسته شوند تا راه برای تعالی گویندگان هموار شود.
 
تمام اعمال انسان بر پایه‌ی گفتار متقین دینی و قرآنی اصلاح می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی که نقش مهمی در برجسته نمودن جایگاه فاخر ذاکران اهل بیت (ع) و ستایشگران خاندان پیامبر (ص) داشته‌اند، بر پیوند هنر و محتوا، آهنگ و روح انقلابی، اخلاقی و دینی و نیز سازندگی اشعار تاکید فراوانی داشتند و انصافا این جامعه از این رهنمودها درس‌های فراوانی گرفتند و شما بزرگواران نقش بزرگی در تحول ادبی حاکم در این نهاد ارزشمند و جامعه داشته‌اید.
 
در بیانی رهبر انقلاب اسلامی خطاب به شما بزرگواران به صورت خاص تاکید دارند که جامعه‌ی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) و پیامبر اعظم (ص) پیشگامان و پیش قراولان اثرگذار تحول نظام فکری – رفتاری و جامعه ما هستند و می‌توانند در جهت این تحول نقش کلیدی و محوری ایفا کنند و عنایت ویژه این بزرگوار به جامعه دقیقا از این منظر است؛ و شما به لطف خدای متعال از این نعمت بهره مند شده‌اید که راه را برای بهره مندی از این فرصت‌های مناسب هموار سازید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین "ابوترابی" اظهار داشت: رمضان،عرفه، عید قربان، محرم و صفر، ایام میلاد و شهادت اولیای دین فرصتی است که مکتب و مذهب فرا روی شما قرار داده و شما باید از این فرصت‌ها استفاده و راه را هموار سازید و بدانید که چطور می‌توان برای این نقش‌ آفرینی برتر تلاش کرد و بدانید که اگر از این فرصت کلیدی استفاده نشود، این شرایط تهدید‌هایی را به همراه خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم دعوت عمومی برای ایثار و حضور همراه در بالاترین سطح از جهان برای دفاع از حریم دین، آیین و ارزش‌ها داشته باشیم،‌ شما باید نقش بزرگی را  ایفا کنید. امیدوارم در این راه از الهام خدای سبحان بهره‌مند باشید و در پایان از خدمات ارزشمند سعید حدادیان تشکر می‌کنم.
 
بنابر این گزارش، گروه تواشیح محراب در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما قطعاتی را اجرا کردند.

در ادامه‌ حجت الاسلام والمسملین سید رضا تقوی، ریاست شورای سیاست گذاری ائمه‌ی جمعه با اشاره به فرهنگ عاشورایی گفت: قالب‌های مختلفی مثل تعزیه و روضه خوانی وجود دارد که باید به درستی به آن‌ها پرداخته و در بعضی موارد اصلاح شود. هر صحبتی را نمی‌توان روضه و به هرکلامی نمی‌توان مرثیه گفت. می‌خواستم راجع به ادبیات عاشورا صحبت کنم و بگویم که کارکرد هیات‌ها توانست به جلسات امام حسین (ع) نظام بدهد. ما باید با نظام فرهنگی هیاتی روبروی تهاجم دشمن بایستیم و این با کمک مداحان سینه زن امکان پذیر است.

وی افزود: هیات‌ها،‌ مدرسه‌ و مرکز تربیت و تزکیه هستند؛ همه‌ی حرف‌های انقلاب ما در عاشورا نهفته‌اند و با این فرهنگ عاشورایی باید با دنیا سخن بگوییم. این جلسه را نقطه‌ی تحولی در حوزه‌ی مداحی و نوحه سرایی در کشور می‌دانم؛ امیدوارم این خود زمینه‌ای برای داشتن دانشگاهی در این خصوص شود و باید مداحانی به زبان عربی تربیت شوند و به عنوان سفرای ایران به دیگر کشورها بروند تا این فرهنگ را عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسملین سید رضا تقوی تصریح کرد: نباید سعید حدادیان و منصور ارضی تنها در گوشه‌های دانشگاه‌ها با دانشجویانی به تعلیم بپردازند. با ادبیات عاشورایی می‌توانیم مقابل صهیونیست‌‌ها بایستیم.

* همه‌ی ما حلال و حرام را می‌فهمیم

بنابر این گزارش، منصور ارضی یکی از مداحان کشورمان گفت: طلاب بزرگوار منت سر بنده گذاشتند و در آماده کردن این کتاب‌ها به ما کمک کردند که به زودی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

ارضی تصریح کرد: نکته ی مهم در این است که اگر می‌خواهید این نهضت زنده شود این قدم اول است. مثلا مقتل زیاد است ولی کمتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: همه حلال و حرام سرشان می‌شود اما این بیماری که بعضی‌ها ایجاد کرده‌اند، من دو سالی است که سکوت کرده‌ام و گیر به دولت و مجلس نمی‌دهم اما باید به دستورات آقا توجه کنیم.

آقا می‌فرمایند که زندگی بر سفره‌های غیر الهی نداشته باشید. ایشان دستوراتی نزدیک به احتیاط واجب داده‌اند. آقا دارند جهانی فکر می‌کنند. ما باید این کار را زیر نظر حوزه‌ی علمیه‌ی قم پیش ببریم. این کتاب‌ها فقط معرفتی هستند و نکاتی که من گفته‌ام به زودی چاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران در این مراسم از بیست و یک عنوان کتاب تخصصی در حوزه‌ی آموزشی مداحی به قلم روح الله عباسی،‌ محسن کربلایی نظر، علی صادقیان، جهان جان مهر،‌ حسن بنیانیان، محمدباقر نادم، حسین علیزاده، جواد محمد زمانی، جواد دانش، سید حسین آقامیری و سید حسین مومنی رونمایی شد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار