اکتاویو: سعی می کنیم جزو تیم های برتر دنیا باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: این افتخار بزرگی برای ایران است که در مسابقات جام بین قاره ای حضور پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛اکتاویو در این باره گفت: به نظر من خیلی پیشرفت کرده ایم و قطعا برگزاری منظم لیگ برتر فوتبال ساحلی به تیم ملی کمک بسزایی کرده است.  ما در تورنمنت بلاروس قهرمان شدیم. یک کمپ مناسب و مهم در برزیل برگزار کردیم و در آنجا پنج مسابقه دوستانه انجام دادیم و فقط یک دیدار را واگذار کردیم. بازیکنان ایرانی تصویر خیلی خوبی در ذهن بازیکنان برزیل از خود به نمایش گذاشتند. 

سرمربی تیم ملی ساحلی در ادامه بیان کرد: همه مردم دنیا به این آگاهی رسیدند که فوتبال ساحلی ایران در سطح بالایی قرار گرفته است. در خصوص رقابتهای جام بین قاره ای ما ثابت کردیم دوباره هم سطح تیم های قدرتمند دنیا هستیم. همین که جزو چهار تیم برتر دنیا قرار گرفتیم یک افتخار برای تیم ما است من قول می دهم که بازیکنان به تلاششان ادامه خواهند داد تا همیشه در سطح بالایی قرار داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: دلیلی که ما جزو 4 تیم برتر دنیا قرار گرفتیم همین آمادگی بالای بازیکنان بود. ما در دیدار با روسیه در نیمه نهایی بازی را با اختلاف یک گل واگذار کردیم. با تیمی روبرو شدیم که دوبار قهرمان جام جهانی شده است. تیم پرتغال جزو تیم های برتر اروپا است و قهرمان جام جهانی نیز بوده است. حتی دو بازیکن برزیلی به تیم خود اضافه کرده  که این امر باعث شد تا تیم پرتغال واقعا قوی باشد. ایران همیشه تورنمنت ها را نمی برند و حتی در فوتبال نیز به همین شکل است. برزیل، آلمان و حتی آرژانتین تیم های قدرتمندی هستند و در فوتبال حرف اول را می زنند ولی این تیم ها نمی توانند همیشه قهرمانی را بدست بیاورند. ما تمام سعی و تلاش خود را به سختی ادامه می دهیم تا اینکه جزو تیم های برتر دنیا باشیم.

اکتاویو در ادامه درباره اینکه آیا کمپ برزیل عملکرد بازیکنان را کاهش داده بود گفت: نه اصلا اعتقاد به چنین چیزی ندارم کمپ برزیل برای تیم خیلی مثبت بود. فکر می کنم این فرصت خوبی برای بازیکنان بود که در سطح مسابقات قرار بگیرند و اردوی برزیل برای ما یک کلاس آموزشی بود. ما در هر دیدار دوستانه ای که در برزیل انجام دادیم یک نکته جدید یاد گرفتیم و آن این بود که اشتباهاتمان را آنالیز کنیم. به نظرم این کمپ در عملکرد بازیکنان تاثیر بسزایی داشت. کشورهایی مثل ژاپن، امارات، آمریکا و مراکش کمپی در برزیل نداشتند و دیدید که آنها پشت سر ما قرار گرفتند. 

سرمربی تیم ملی درباره دیدار نیمه نهایی برابر روسیه گفت: به عنوان یک متخصص در رشته فوتبال ساحلی صحبت می کنم. تیم روسیه در حال حاضر پنج سال است با این بازیکنان در رقابت ها حاضر می شود. برای رشته فوتبال ساحلی هزینه می کند. آنها صددرصد در این رشته حرفه ای هستند. تیم روسیه اولین کشوری بود که شروع به یادگیری در فوتبال ساحلی و گذاشتن کمپ در برزیل کرد و در چهار سال گذشته جزو تیم های برتر دنیا است. در سال گذشته تیم روسیه را دو بار بردیم ولی باید آنقدر باهوش و درک مان بالا باشد که بتوایم روسیه را باز هم ببریم. بازی با روسیه بازی سختی بود. در وقت های اول و دوم یک سری اشتباهات کلیدی انجام دادیم و به خاطر همین تیم هماهنگ نبود. اما من با بازیکنان صحبت کردم و توانستم دوباره آنها را به حالت مسابقه برگردانم. در وقت دوم تنها با سه بازیکن بازی کردیم و امیرحسین اکبری از زمین مسابقه اخراج شد و روسیه همان موقع توانست به ما یک گل بزند. ما نشان دادیم ظرفیت و آمادگی جسمانی و انگیره روانی باعث می شود بازیکنان دوباره به حالت مسابقه برگردند اگر یک دقیقه بیشتر وقت داشتیم قطعا این بازی را می بردیم.

اکتاویو در پایان درباره بازیهای المپیک آسیایی ساحلی گفت: چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا از بیست و سوم آبان ماه تا دوم آذرماه در پوکت تایلند برگزار می شود. 13 تیم در چهار گروه به رقابت با همدیگر می پردازند. ما در گروه B با تیم های عراق، لبنان و قطر همگروه هستیم. سعی می کنیم بهترین عملکرد را در این مسابقات نشان دهیم و برای ایران مدال بیاوریم. بازیکنان از نظر فیزیکی، تاکتیکی و همچنین از نظر روانی کاملا آماده هستند تا دوباره انگیزه خودشان را بدست بیاورند و امیدوارم با حضور خوب در بازیهای آسیایی، امسال را به اتمام برسانیم . بازیکنان روز گذشته پیش خانواده های خود بازگشتند و فردا عصر به اردو برمی گردند و صبح روز چهارشنبه 21 آبان ماه عازم تایلند خواهیم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرمربی ، تیم ، ملی ، فوتبال ، ساحلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار