در نشست خبری هفته دیابت در نمایشگاه مطبوعات:

برنامه‌های شهرداری در هفته دیابت تشریح شد

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه های شهرداری تهران را در هفته دیابت تشریح کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مهندس رضا قهرمانی امروز با حضور در نشست خبری دیابت که در غرفه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، برنامه های هفته  دیابت که از سه شنبه 20 آبان تا دوشنبه 26 آبان به طور سراسری در کشور برگزار می شود را تشریح کرد.

وی گفت: شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت در این هفته نسبت به برپایی کارگاه های آموزشی با موضوع دیابت، برپایی مسابقات ورزشی و هنری با موضوع دیابت، غربالگری های دیابت در سطح خانه های سلامت و ایستگاه های مترو و برخی از پارک ها و میادین اقدام می کند.

وی همچنین برگزاری ایستگاه های سلامت در 22 منطقه تهران، برپایی جشنواره غذایی سالم با موضوع "تغذیه سالم با صبحانه شروع می شود" و انجام پیاده روی نمادین با حضور مردم و اعضای کانون های دیابت در محلات شهر را از دیگر اقدامات و برنامه های شهرداری در هفته دیابت عنوان کرد.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: در روز جمعه 23 آبان ماه از ساعت 7:30 صبح نیز گردهمایی از بوستان ولایت تهران با حضور اعضای کانون پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این گردهمایی با پیاده روی شروع شده و با برگزاری صبحانه سالم ادامه دارد و شرکت کنندگان در خانه های سلامت، صبحانه سالم خود را عرضه کرده و پس از ارزیابی توسط شهرداری به بهترین آنها جوایزی اهدا می شود.

مهندس قهرمانی گفت: در ادامه این مراسم با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شهرداری برنامه ویژه ای با موضوعات تخصصی دیابت برگزار می شود.

وی انجام برنامه سنجش دیابت در شهر تهران در سال 90 را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه سنجش دیابت مختص افراد بالای 40 سال بوده است.

وی در تشریح نتایج این برنامه گفت: طبق بررسی های انجام شده مناطق 14 و 20 شهر تهران بیشترین آمار دیابت را داشته و مناطق 17 و 13 نیز کمترین ابتلا به دیابت را داشته اند.

مهندس قهرمانی گفت: با توجه به اهمیت ورزش، شهرداری تهران سازمانی را برای همگانی کردن ورزش به وجود آورده است و یکی از برنامه های این سازمان اجرای برنامه های ورزشی در سطح شهر است.

وی از دیگر برنامه های شهرداری به برگزاری ورزش های همگانی در برخی پارک ها اشاره کرد.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: در یکی دو سال گذشته 500 زمین محلی در مناطق مختلف شهرداری به منظور برگزاری ورزش های همگانی سازمان دهی شده است که هدف از این اقدام مهار کردن عوامل تهدید کننده سلامت است.

وی با بیان اینکه در محله های سلامت شهرداری نسبت به غربالگری دیابت اقدام می شود، گفت: از اهداف غربالگری دیابت اندازه گیری قندخون در محله های سلامت شهرداری "حساس سازی مردم درخصوص سلامت خود" می باشد.

گفتنی است: بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 17 تا 23 آبان ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود. غرفه مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شبستان، راهروی شماره 30 قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.