مهراد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شایعات در خصوص کاهش مقالات علمی صحت ندارد/ هنوز تا زمان ثبت و نمایه فرصت باقی است

رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC گفت: با توجه به شایعات در خصوص کاهش تعداد مقالات علمی باید بگویم که این امر صحت ندارد و هنوز زمان جهت ثبت و نمایه باقی مانده است.

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان تولیدات علمی ایران همواره رو به رشد بوده است و کاهشی در این میان احساس نمی‌شود.

وی افزود: این نقطه را با کمال صراحت بیان می‌کنم که میزان تولیدات علمی ایران همچنان ادامه دارد چنانچه در سال 2010 میزان تولیدات علمی ایران در سایت ISI که بیش از 60 سال سابقه دارد 22 هزار مدرک، در سال 2011 میزان تولیدات علمی 28 هزار مدرک و در سال 2012 میزان مقالات 30 هزار مدرک بوده است و این در حالی است که در سال 2014 میزان مدارک علمی 29 هزار و 849 مورد بوده در واقع کاهش 160 مدرک نسبت به سال 2012 را شاهد هستیم اما این کاهش تعداد مقالات را نشان نمی‌دهد چرا که از یک طرف مجلات با تاخیر چاپ می‌شود و از طرف دیگر با تاخیر مدارک به دست ISI می رسد و با تاخیر ثبت و نمایه سازی می‌شود بنابراین هیچ کاهش مدرک و مقالاتی وجود ندارد.

مهراد اظهار داشت: بنابراین با گذشت یکسال و نیم تعداد مقالات سال 2013 ثبت و نمایه سازی می شود و هم اکنون تنها 10 ماه از سال گذشته و صحبت کردن در خصوص ثبت و نمایه تعداد مقالات درست نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.